اخبار روز

خبر مهم برای بازنشستگان از تناسب حقوق


به گزارش مانیبان به نقل از ایسنا، تعدیل متناسب در سال اول 40 درصد و در سال دوم و سوم 30 درصد مابه التفاوت تا رسیدن به 90 درصد خواهد بود.

بر اساس اجرای ماده (96) قانون تامین اجتماعی مصوب 1354 با اصلاحات و الحاقات بعدی، سازمان تامین اجتماعی موظف است نسبت به تعدیل مستمری بازنشستگان با غیرحداقل دستمزد طی سه سال اول برنامه در سال 96 اقدام نماید. به گونه ای که در پایان سال سوم برنامه، رابطه مستمری بازنشستگان با حداقل دستمزد همان سال متناسب با 90 درصد رابطه اولین مستمری بازنشستگی با حداقل دستمزد باشد. از سال تشکیل مستمری.

ماده 31 حذف شد که در این بند آمده بود: «وزارت تعاون، کار و تأمین اجتماعی موظف است بند 3 بند «الف» ماده واحده قانون در مورد برخی از احکام مربوط به اصلاح را رعایت کند. ساختار بودجه کشور مصوب 01/04/1300 راه اندازی کامل پنجره واحد خدمات پشتیبانی و پرونده الکترونیکی رفاه برای افراد یا خانوارها. دستگاه های اجرایی که به هر نحوی از اقشار آسیب پذیر حمایت می کنند، موظفند تمامی حمایت های پولی و غیر پولی خود را از طریق این پنجره انجام دهند.

متقاضیان حمایت نیز باید برای دریافت حمایت از این طریق اقدام کنند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است هر 6 ماه یکبار گزارش عملکرد این بخش را به کمیسیون اجتماعی و معاونت نظارت مجلس ارسال کند.

نمایندگان مجلس مصوب کردند که مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی متناسب با حداقل دستمزد همان سال نود درصد (90%) نسبت اولین مستمری بازنشستگی با حداقل دستمزد سال تشکیل مستمری باشد.

میرتاج الدینی، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 گفت: میزان افزایش حقوق بازنشستگان نیز 20 درصد تعیین شد البته علاوه بر 20 درصد، مستمری بگیران نیز 40 درصد از حقوق بازنشستگان را شامل می شوند. تناسب حقوق بازنشستگان بر اساس برنامه هفتم توسعه.

وی گفت: همچنین مقرر شد نرخ افزایش حقوق بازنشستگان 20 درصد باشد البته علاوه بر 20 درصد، مستمری بگیران 40 درصد تناسب حقوق بازنشستگان را نیز بر اساس برنامه هفتم توسعه لحاظ می کنند.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، بازنشستگان به دنبال اعلام آمار حقوقی خود در سال جدید هستند.

حداقل دستمزد بازنشستگان در سال آینده 9 میلیون تومان خواهد بود.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 بیان کرد: کمیسیون تلفیق مصوب کرد که حداقل دستمزد شاغلان در سال آینده 10 میلیون تومان و حداقل دستمزد بازنشستگان 9 میلیون تومان باشد.

اجرای دور جدید همسان سازی حقوق بازنشستگان

مستمری بگیران تامین اجتماعی؛ افزایش حقوق در سال 1403 طبق اعلام 20 درصد خواهد بود که این رقم در ابتدا 18 درصد بوده و پس از بررسی 2 درصد اضافه شده است.

به این ترتیب افزایش حقوق یک هزار و 403 نفر معادل 20 درصد است که به این ترتیب رقم حقوق کارمندان به 63 میلیون و 699 هزار و 408 ریال رسیده است که با مزایا و مکمل ها حداقل حقوق دریافتی 10 میلیون تومان است. از سوی دیگر افزایش حقوق 1403 برای کارگران 20 درصد و حداقل حقوق آنها 9 میلیون تومان خواهد بود. [۹،۰۰۰،۰۰۰]بودن.

شورای عالی نظارت در جلسه امروز خود که به ریاست آیت الله آملی لاریجانی تشکیل شد، به بررسی موارد مغایرت بودجه سال 1403 کشور با سیاست های کل نظام و بند (س) تبصره 6 قانون اساسی ادامه داد. بودجه سال 1403 کشور مصوب مجلس با سیاست کلی مغایرت دارد: نظام این را نمی دانست و با تعدیل حقوق بازنشستگان موافقت کرد.

بر اساس اعلام مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، بررسی لایحه بودجه 1403 از امروز در مجمع عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور اعضا و نمایندگان رؤسای سازمان آغاز می شود. سه قوه، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کمیسیون تلفیق شوراها، بودجه کلی مصوب مجلس و برخی از احکام آن را طرح و بررسی کردند.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 بیان کرد: کمیسیون تلفیق مصوب کرد که حداقل دستمزد شاغلان در سال آینده 10 میلیون تومان و حداقل دستمزد بازنشستگان 9 میلیون تومان باشد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا