اخبار روز

کشف میدان های مغناطیسی قوی در اطراف سیاهچاله کهکشان راه شیری

این میدان‌های مغناطیسی شبیه به میدان‌های مغناطیسی اطراف سیاه‌چاله M 87 در مرکز کهکشانی به همین نام هستند و به گفته رصدخانه جنوبی اروپا، میدان‌های مغناطیسی قوی را نشان می‌دهند که احتمالاً در همه سیاه‌چاله‌ها مشترک است.

رصدخانه جنوبی اروپا اعلام کرد اخترشناسان میدان های مغناطیسی قوی را کشف کرده اند که در اطراف سیاهچاله ای در مرکز کهکشان راه شیری مارپیچی می شوند.

چیزی را گزارش کنید مهر به گزارش خبرگزاری فرانسه، تصویر جدیدی از تلسکوپ EHT برای اولین بار نور قطبی شده از میدان های مغناطیسی اطراف سیاهچاله Sagittarius A* را نشان می دهد. این میدان‌های مغناطیسی شبیه به میدان‌های مغناطیسی اطراف سیاه‌چاله M87 در مرکز کهکشانی به همین نام هستند و به گفته رصدخانه جنوبی اروپا، میدان‌های مغناطیسی قوی را نشان می‌دهند که احتمالاً در همه سیاه‌چاله‌ها مشترک است.

سارا آیزاکسون از مرکز اخترفیزیک دانشگاه هاروارد و یکی رهبران پروژه می گویند: ما میدان های مغناطیسی قوی، پیچیده و سازمان یافته را در نزدیکی سیاهچاله در مرکز کهکشان راه شیری می بینیم.

تصاویر نور قطبی شده به اخترشناسان اجازه می دهد خطوط میدان مغناطیسی را جدا کنند. ابر سیاهچاله ها که در مرکز کهکشان ها قرار دارند، چندین میلیون یا حتی میلیارد برابر خورشید جرم دارند. محققان فرض می کنند که این اجرام آسمانی در اوایل جهان ظاهر شده اند. با این حال، چگونگی پیدایش آنها همچنان یک راز باقی مانده است.

هیچ چیز، حتی نور، نمی تواند در برابر کشش گرانشی آنها مقاومت کند و بنابراین نمی توان مستقیماً آن را مشاهده کرد.

تلسکوپ EHT از M87 در سال 2019 و از Sagittarius A* در سال 2022 عکس گرفت و هاله هایی را مشاهده کرد که توسط جریان مواد و گازهایی که سیاهچاله می بلعد و دفع می کند ایجاد شده است.

آنجلو ریکارت یکی یکی دیگر از رهبران پروژه می گوید: با تصویربرداری از نور قطبی شده گاز درخشان و داغ نزدیک سیاهچاله ها، مستقیماً به ساختار و قدرت میدان های مغناطیسی اشاره می کنیم که جریان گاز و ماده ای را که سیاهچاله را تغذیه می کند، هدایت می کند. آهسته. تدریجی

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا