اخبار روز سینما

خطر تقلب در کمین برای زائران حج

به گزارش پی ام آپ به نقل از رکنا، سرهنگ سعید مجیدی گفت: کارت برنده را دارد. کلاهبرداران در دستیابی به اهداف جنایی، هدف برانگیختن حس طمع و طمع در قربانیان و همچنین مهندسی اجتماعی است.

به این ترتیب دقیقاً در زمان انتشار این خبر از زیارت لذت ببرید اتفاقاتی در جامعه در حال رخ دادن است و همه سعی می کنند با صرف حداقل هزینه و زمان برای تهیه مدارک و ارز مورد نیاز خود را برای این سفر آماده کنند و علاوه بر تامین ارز مورد نیاز شما را در دام اسناد و پول جعلی می اندازند. ; به همین منظور از همشهریان عزیز دعوت می کنم با رعایت نکات زیر از بروز چنین اتفاقاتی برای خود و عزیزانشان جلوگیری کرده و با خیالی آسوده این سفر معنوی را آغاز کنند.

برای ورود به عربستان و زیارت خانه خدا فقط گذرنامه و ویزا کافی است و هیچ مدرک شناسایی اضافی به همراه نداشته باشید.

با تلفن همراه خود از صفحه گذرنامه خود عکس بگیرید تا در صورت مفقود شدن یا سرقت مدارک مورد نظر اطلاعات در دسترس باشد.

برای اخذ ویزای کشور عربستان از طریق سامانه های رسمی سازمان حج و بنیاد مانند «سماح» ثبت نام کنید تا از طریق مراجع رسمی ویزا صادر شود و از تحویل پاسپورت خود به دیگران خودداری کنید.

به تبلیغات دروغین در فضای مجازی که با هدف اخذ ویزا با قیمت ارزان و در کمترین زمان می باشد توجه نکنید و مدارک هویتی و پاسپورت خود را به افرادی که نمی شناسید تحویل ندهید.

در صورت اخذ ویزا از مراکز غیر رسمی، به یاد داشته باشید که پلیس با امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در مرزهای خروجی مستقر است و ویزاها و پاسپورت های جعلی به راحتی شناسایی شده و از ادامه سفر جلوگیری می شود.

ورود غیرقانونی به عربستان مجازات حبس دارد.

برای اخذ پاسپورت به صورت حضوری به کلانتری +10 مراجعه کنید و مدارک خود را به افرادی که نمی شناسید یا موسسات و سازمان های غیرمجاز تحویل ندهید.

برای دریافت پول مورد نیاز به مراکز و صرافی های مجاز مراجعه کنید و از خرید ارز از نقاط مرزی و دلالان ارز خودداری کنید.

اگر زائران ایرانی در عربستان پول جعلی پیدا کنند، مشکلات زیادی برای آنها به همراه خواهد داشت.

هنگام سفر به عربستان سعودی، مراقب افرادی باشید که قصد دارند دینار و دلار را با پول ایران مبادله کنند، زیرا احتمال ارائه اسکناس های جعلی توسط جعلی وجود دارد.

هنگام خرید برخی از اقلام مانند تلفن همراه در عربستان سعودی، این احتمال وجود دارد که فقط در همان کشور فعال باشند اما در کشور ما فعال نیستند، بنابراین در خرید محصولات تقلبی و تقلبی دقت کنید.

پین کارت بانکی خود را روی کارت ها قرار ندهید، اسناد و کارت های بانکی خود را در جیب های مختلف قرار ندهید و تمام اسناد، پول و کارت های بانکی خود را در کنار هم قرار ندهید.

اطلاعات هویت و گذرنامه خود را با کسی به اشتراک نگذارید زیرا آنها می توانند از امتیازات احتمالی سفر شما (قبل و بعد از سفر) بهره مند شوند.

به تبلیغاتی که در فضای مجازی، روزنامه ها، سطح شهر یا معابر عمومی در خصوص اعزام زائران به عربستان توسط آژانس ها و تورهای گردشگری در ایام حج می بینید اعتماد نکنید و قبل از هر اقدامی، قانونی بودن فعالیت آژانس را بررسی کنید. از مراجع ذیصلاح مقامات مربوطه. .

جهت خرید بلیط سفر به عربستان جهت حضور در مراسم حج با مراکز تماس با مجوز از سازمان حج و بنیاد و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و آژانس های مسافرتی معتبر تماس بگیرید.

از پرداخت وجه و ارائه مدارک به افرادی که از طریق تبلیغات فریبنده مدعی اعزام حجاج به عربستان هستند خودداری کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا