اخبار روز سینما

در عمره فردا چه کنیم؟ اعمال مستحب و فرد چیست؟

به گزارش پی ام آپ، یکی یکی از با فضیلت ترین زیارت ها در میان مسلمانان، «یگانه عمره» است که پس از 9 سال برای زائران ایرانی میسر شده است.

با توجه به مجوز پروازهای شرکت هواپیمایی ایران از عربستان و برنامه ریزی های انجام شده توسط سازمان حج و حج، اولین گروه عمره در صبح دوشنبه سوم به انجام عمره می پردازد. اردیبهشت ماه پس از آنکه رهروان سرزمین وحی 5 روز در مدینه ماندند و قبر پیامبر(ص) را زیارت کردند، ائمه بقیع و شهدای احد شب گذشته به مسجد شجره آمدند و لباس احرام خود را پوشیدند. پوشیدن لباس احرام اولین عمل عمره است و با نیت و تلبیه انجام می شود.

عمره شامل 7 رکعت است. اینها به ترتیب عبارتند از احرام، طواف، نماز طواف، سعی، تکسیر یا حلک، طواف نساء و نماز طواف نساء; احرام از مهم ترین واجبات حج و عمره است و خروج عمدی از احرام حج و عمره را باطل می کند.

هر عمره ای واجبات و شرایطی دارد; بر این اساس، در مرحله اول؛ یکی از میقات به قصد عمره احرام کرد و به سوی مکه حرکت کرد.

اعمال دوم و سوم عمره، طواف و نماز عمره است که باید با پاک شدن از بدی ها و بدی ها انجام شود.

چهارمین عملی که عمره رفتگان باید انجام دهند 7 سعی بین صفا و مروه است که در قرآن کریم به عنوان یکی از شعائر الهی معرفی شده و در آیه 158 سوره بقره بیان شده است. صفا و مروه از عبادات خداوند برای حج بیت او هستند.

برای انجام امر خداوند متعال بعد از پایان سعی، مرد باید خطا کند یا خطا کند و زن نیز خطا کند; همانطور که تراشیدن سر گناه است، کندن ناخن یا مو نیز گناه است.

حرکت ششم و هفتم، طواف نساء و اقامه نماز است که کیفیت و شرایط آن مانند طواف زیارت و نماز است. طواف نساء و نماز نه تنها بر مردان، بلکه بر زنان و کودکان نیز واجب است.

با انجام اعمال مذکور، عبادت عمره تمام می شود و زائر به طور کامل از احرام خارج می شود و هر آنچه که به دلیل احرام انفرادی حرام باشد، حلال می شود./تسنیم.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا