اخبار روز

دولت موقت هائیتی در بحبوحه هرج و مرج از سوی باندهای جنایتکار آغاز شد

دولت موقت هائیتی روز پنجشنبه روی کار آمد و استعفای آریل هنری، نخست وزیر سابق را رسمی کرد، زیرا هرج و مرج در هائیتی حاکم است و گروه های تبهکار مسلح چندین حمله را در پایتخت این شاهزاده انجام داده اند.

به گزارش رویترز، میشل پاتریک بووار، وزیر دارایی سابق، تا زمانی که دولت موقت رئیس دولت جدید، کابینه و شورای موقت انتخاباتی را تعیین نکند، به عنوان رئیس دولت موقت خدمت خواهد کرد و راه را برای انتخابات نهایی هموار می کند.

رجینه ابراهیم یکی از اعضای دولت موقت گفت: ما شاهد فروپاشی تمام نهادهای کشور و سقوط دولت هستیم. این بحران بی‌سابقه مردم را متقاعد کرده است که نیاز به دولت قوی دارند. ما از این گرداب ناامیدی و نابودی بیرون خواهیم آمد.»

همزمان با ادای سوگند دولت موقت، رسانه های محلی گزارش دادند که خانه هایی در مرکز شهر و منطقه فقیرنشین دلماس درگیر آتش سوزی و تیراندازی شده است.

رسانه ها تصاویری از ابرهای خاکستری از دود را منتشر کردند که از خانه ها بلند می شد در حالی که ساکنان از منطقه فرار می کردند و هر چیزی را که می توانستند بردند.

باندهای جنایتکار مسلح، مسلح به سلاح های قاچاق که عمدتاً از ایالات متحده وارد می شد، سال هاست که به پورتو پرنس حمله می کنند و خواهان سقوط هنری هستند. پس از اینکه نخست وزیر سابق ماه گذشته اعلام کرد که قصد استعفا دارد، باندها حملات خود را افزایش دادند و خواستار “انقلاب” در هائیتی شدند.

به گزارش رویترز، ماموریت دولت موقت هائیتی در فوریه 2026 به پایان می رسد و تمدید نخواهد شد. در این زمان، انتخابات سراسری برای انتخاب دولت جدید برگزار می شود. با این حال هنوز تاریخی برای معرفی نخست وزیر جدید و رئیس دولت موقت مشخص نشده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا