اخبار روز

رضوانی پس از رای ندادن به انتخابات تهران: حضور من در لیست شانا یک اقدام واقعی بود

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، برخی از نمایندگان فعلی به دلیل برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم به مجلس آینده راه نیافتند. غلامحسین رضوانی نماینده جبهه پایداری مجلس یازدهم یکی از نمایندگان فعلی مجلس و نامزدهای فهرست شانا در هر دو مرحله انتخابات است که در مجلس حضور نداشت.

رضوانی در گفتگو با خبرگزاری بازتاب آنلاین تاکید کرد که از حضور در لیست شانا پشیمان نیست و اقدامش تصمیم درستی بوده است. وی در خصوص دلایل عدم رای خود نیز می گوید که عوامل متعددی مانع از ورود وی به مجلس دوازدهم شده است.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری بازتاب آنلاین با غلامحسین رضوانی، نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی، بخوانید:

*****

* آقای رضوانی! در دور دوم رای لازم برای ورود به مجلس را کسب نکردید. ارزیابی شما چیست؟

من اعتقاد داشتم و دارم که در هر دو مرحله اول و دوم انتخابات مردم به یک لیست رای دادند اما انتخاب آنها به این صورت بود که یک نفر لیست الف را انتخاب کرد و نفر دیگری لیست ب را انتخاب کرد.

می گویند تک تک افراد آمدند، کاندیداها را بررسی کردند و بعد به آنها رای دادند، به نظر من در تهران اینطور نبوده و نیست. البته، زمانی که لیست ها افراد را انتخاب می کنند، مسلم است که فصل مشترک آنها رای دریافت می کند.

اکثر افرادی که در مجلس پذیرفته شدند، اعضای لیست های مشترک بودند

در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم فقط یک کاندیدای مجلس داشتیم که یک لیست بود. پس این نکته نشان می دهد که فصل مشترک لیست ها رای آورده و در دور دوم هم وضعیت به همین منوال است.

در هر صورت مردم حق انتخاب دارند که می خواهند غیر لیستی یا لیستی را انتخاب کنند، اما در ارزیابی من افراد لیستی را انتخاب کرده اند.

* به نظر شما مواردی مانند عملکرد شما در مجلس مانعی برای ورود به مجلس دوازدهم بود یا اینکه ماهیت رقابت در حوزه متفاوت بود؟

تعدادی از عوامل مختلف تعیین می کنند که آیا یک فرد انتخاب می شود یا خیر.

من در هر دو دوره انتخاباتی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری بودم

*در هر دو انتخابات مجلس دوازدهم در لیست شانا بودند…

من در هر دو دوره انتخابات سراسری دوازدهم افتخار عضویت در شورای مرکزی جبهه پایداری و عضویت در ائتلاف شانا و پایداری را داشتم.

*تعدادی از نامزدهایی که در دور اول رای گیری در لیست شانا عضویت داشتند و در دور دوم در لیست معتمدین قرار گرفتند اما شما در هر دو دوره در لیست شانا بودید، فکر نمی کنید نباید؟ اجرا نکرده اید؟ در لیست شانا؟

می دانم راهی که رفته ام درست است.

۲۷۲۱۱

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا