اخبار روز

خبر مهم/ساعت کاری مدارس اعلام شد!

معاون استاندار تهران اعلام کرد که ساعت شروع فعالیت در مدارس مقاطع ابتدایی و متوسطه تعیین شده است.

به گزارش پی ام آپ، محمدمهدی کاظمی درباره احتمال شناور شدن زمان شروع مدارس در مهر 1402، بیان می کند: تصمیم گیری در مورد زمان شروع مدارس شناور در استان ها توسط ادارات کل آموزش و پرورش استان ها اتخاذ می شود.

رئیس ستاد بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش در عین حال تصریح کرد: اما برای کل کشور ساعت شروع کلاس ها 7:30 است. البته روند صبحگاهی در مدارس معمولا نیم ساعت زودتر شروع می شود، بنابراین مدارس معمولا از ساعت 7:00 و کلاس ها از ساعت 7:30 شروع می شود.

وی مجددا با تاکید بر اینکه تصمیم گیری در مورد شناورسازی مدارس در استان ها توسط استان ها و ادارات کل آموزش و پرورش استان ها گرفته می شود، خاطرنشان کرد: اکنون مثلاً یک استان می تواند تصمیم بگیرد زیرا از ساعت 6:30 صبح شروع می شود که هوا روشن است، ساعت شروع مدارس آن استان 7 صبح است. بنابراین تصمیم گیری در این خصوص باید در استان ها و از سوی استان ها و ادارات کل آموزش و پرورش استان ها اعلام شود اما روال کل کشور ساعت 7:30 صبح به همین صورت است.

پیش از این علیرضا فخاری، استاندار تهران اعلام کرده بود که مسئولان این ادارات این اختیار را دارند که برای شروع کار ادارات برای افرادی که می توانند برنامه خود را از ساعت 7 تا 9 صبح تنظیم کنند، درخواست شناور کنند.

وی درباره زمان بازگشایی مدارس نیز تصریح کرد: مدارس طبق برنامه قبلی با همین برنامه راه اندازی شده و از این نظر مشکلی وجود ندارد.

اولین شنبه مهر 1402 روز اصلی بازگشایی مدرسه و اولین روز از سال تحصیلی 1402-1403 است.

جشن شکوفه ها مربوط به کلاس اول و جشن جوانه ها مربوط به پایه هفتم چهارشنبه بیست و نهم شهریور ماه و جشنواره غنچه ها برای مهدکودک ها (پیش دبستانی ها) نیز شنبه پانزدهم مهر ماه جشن گرفته می شود.

در سال جاری تعداد کل دانش آموزان در تمامی مقاطع و مقاطع تحصیلی 16 میلیون و 700 هزار نفر و تعداد کل دانش آموزان پایه اولی نیز یک میلیون و 700 هزار نفر برآورد شده است.

منبع سایت ایسنا


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا