اخبار روز

سفر دختران جوان به تهران 100 سال پیش (+عکس)

ایل بختیاری تأثیر زیادی بر رویدادهای سیاسی ایران در اواخر عصر قاجار داشت. در این مدت سران این طایفه با امضای قراردادهایی با شرکت های نفتی خارجی برای حفظ امنیت جاده ها و تأسیسات نفتی جنوب غرب کشور، از درآمدهای نفتی سرشاری برخوردار بودند. این درآمدها علاوه بر افراد رزمنده ای که داشتند، ایل بختیاری را به نیرویی تأثیرگذار در سیاست ایران تبدیل کرده بود.

به گزارش فرادید، به همین دلیل ورود سران ایل بختیاری به میدان انقلاب مشروطه یکی از تاثیرگذارترین اتفاقات برای پیروزی این جنبش است. بر اساس قانون اساسی برخی از سران این طایفه مانند سردار اقبال و محمدتقی اسعد بختیاری (امیر جنگ) نماینده مجلس شدند.

اما به قدرت رسیدن رضاخان وضعیت متفاوتی را برای سران ایل بختیاری به ارمغان آورد. در سال 1312 گروهی از سران بختیاری از جمله سردار اقبال، امیر جنگ و جعفرقلی خان، سردار بهادر به دستور رضاخان به زندان افتادند و تعدادی از آنان درجا به دستور شاه کشته شدند.

عکس هایی که در اینجا می بینید مربوط به اوایل سلطنت پهلوی بین سال های 1302 تا 1316 است. در این عکس ها گروهی از دختران سران طایفه بختیاری از جمله بی بی افسر اسعد (دختر محمدتقی خان امیر جنگ)، بی بی خاور اسفندیاری بختیاری (دختر سردار اقبال) و بی بی اختر اسد (دختر محمدتقی) دیده می شوند. خان امیر جنگ). و نازی خانم (دختر نجف قلی صمصام السلطنه) حضور دارند.

عکس اول و دوم در محوطه کافه بلدیه تهران، یکی از اولین کافه های تهران که در محل فعلی تئاتر شهر قرار داشت گرفته شده است.

تور دختران جوان در تهران 100 سال پیش

عکس دوم در منطقه درکه تهران گرفته شده است.

تور دختران جوان در تهران 100 سال پیش

آخرین عکس در باغ شخصی در شمیران تهران گرفته شده است.

تور دختران جوان در تهران 100 سال پیش

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا