اخبار روز

سنتکام گفت چندین راکت به یمن شلیک کرده است

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروهای یمنی چندین موشک بالستیک ضد کشتی به سمت جنوب دریای سرخ و خلیج عدن شلیک کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری بارون، ارتش آمریکا روز پنجشنبه با تایید سازماندهی چندین حمله به سامانه های موشکی نیروهای یمنی مدعی شد که «حوثی ها» (انصارالله یمن) برای حملات نیروی دریایی و ارتش یمن آماده می شوند. آماده سازی ارتش یمن یمن کشتی های تجاری ایالات متحده را تهدید می کند.

بر اساس این گزارش، در بیانیه ای از سنتکام در شبکه اجتماعی، نیروهای فرماندهی مرکزی دفاع از خود آمریکا علیه کشتی ها در دریای سرخ در حال آماده شدن بود.

در اواخر همان شب، نیروهای سنتکام «حمله دوم را علیه موشک کروز حمله زمینی متحرک حوثی‌ها که آماده پرتاب بود» انجام دادند.
خبرگزاری آنادولو نیز روز پنجشنبه در گزارشی نوشت: سنتکام می گوید حوثی ها (انصارالله یمن) در 6 فوریه (17 فوریه) بهمن) بین ساعت 01:45 تا 16:30 به وقت عربستان سعودی، 6 فروند موشک بالستیک ضد کشتی به سمت جنوب دریای سرخ و خلیج عدن شلیک شد.

در این بیانیه آمده است: سه فروند از این موشک ها به یک کشتی باری یونانی به نام ام وی استار ناسیا با پرچم جزایر مارشال که در حال عبور از خلیج عدن بود شلیک شد و این حمله خسارات و تلفات جزئی برجای گذاشت. دنبال نکرد
در این بیانیه آمده است: یک فروند موشک دیگر در حدود ساعت 14:00 بعد از ظهر در نزدیکی این کشتی سقوط کرد و حمله موشکی دیگری به همان کشتی توسط ناو یو اس اس لابون در حدود ساعت 16:30 خنثی شد.

همچنین سه موشک به یک کشتی باری بریتانیایی با پرچم باربادوس در دریای سرخ شلیک شد، اما آسیبی به آن وارد نشد.

به گزارش ایرنا، پایگاه های نظامی آمریکا در عراق و سوریه از 17 اکتبر (25 مهرماه) هدف حملات پهپادی، موشکی و موشکی قرار گرفتند. گروه‌های مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) از جمله در عراق و سوریه و همچنین نیروهای یمنی در پی اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این عملیات. حملات، آیا ایالات متحده هشدار داده است که پایگاه های آمریکایی آنها منطقه را هدف قرار خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن همچنین متعهد شده اند که تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، به حمله به کشتی های آن رژیم یا کشتی هایی که عازم سرزمین های اشغالی در دریای سرخ هستند، ادامه خواهند داد. در همان زمان اعلام کردند که حمل و نقل در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها رایگان است و از امنیت کامل برخوردار هستند.

هشتم بهمن در ماه 1402، منطبق با 28 ژانویه 2024، سه سرباز آمریکایی در حمله شبانه هواپیمای بدون سرنشین به یک پایگاه کوچک آمریکایی در اردن کشته و ده ها نفر زخمی شدند.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه معروف به سنتکام 13 بهمن در ماه 1402 مصادف با دوم فوریه 2024 نیز بیانیه ای منتشر شد مبنی بر اینکه ارتش این کشور به دستور جو بایدن رئیس جمهور این کشور در عراق و سوریه علیه گروه های مقاومت حملات هوایی انجام داده است.

آمریکا و انگلیس به همراه 8 کشور دیگر، 21 دی در این ماه در 11 ژانویه 2024 با تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد برای اولین بار پس از جنگ اسرائیل علیه غزه به مواضع انصارالله در یمن حمله کردند.

شورای امنیت سازمان ملل 20 دی در این ماه، مطابق با 10 ژانویه 2024، ایالات متحده آمریکا و ژاپن قطعنامه شماره 2722 را علیه انصارالله یمن در خصوص حملات در دریای سرخ بدون دلیل اصلی این حملات و حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی در دریای سرخ تصویب کردند. دریای سرخ برای اشاره به بمباران غزه.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، 18 ژانویه 2024، برابر با 28 دی واشنگتن در بیانیه ای در سال 1402 جنبش انصارالله یمن را دوباره در فهرست گروه های به اصطلاح تروریستی خود قرار داد و این تصمیم پس از 30 روز اجرایی می شود.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که انصارالله یمن به عنوان “گروه تروریستی ویژه جهانی” معرفی می شود و این موضوع از 16 فوریه (27 فوریه) آغاز می شود. بهمن ماه 1402) بلافاصله اجرا می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا