اخبار روز سینما

صحبت های جالب لیلا حاتمی درباره ایده ها و کارگردانی پدرش لیلا حاتمی: اخیرا علی حاتمی را کشف کردم و عاشق او شدم.

لیلا حاتمی بارها از پدرش علی حاتمی که هنوز در قید حیات است صحبت کرده و خاطرات زیادی از او تعریف کرده است اما اخیرا کلیپی از صحبت های او درباره پدرش منتشر شده که در آن از علی حاتمی نه تنها به عنوان پدر تمجید می کند. ، بلکه به عنوان کارگردان. از آنجایی که این جملات بسیار احساسی و البته درست است، دل بینندگان را به درد آورده است.

به گزارش ریمینو، لیلا حاتمی در گفت و گو با مجله فیلم امروز گفت که به تازگی پدرش را به عنوان کارگردان کشف کرده و توانسته واقعیت او را بهتر درک کند.

زنده باد علی حاتمی روی صحنه یکی از فیلم های او عکس: آرشیو ماهنامه «فیلم روز»

حاتمی درباره این برخورد جدید با آثار پدرش توضیح داد: «اخیرا کشفش کردم و واقعاً عاشقش شدم. نمی دانم چه اسمی بگذارم که او انجام می دهد: طوفان فکری یا چیزی شبیه به آن. من از آنچه می گوید و نحوه صحبتش خوشم می آید. منظورم دیالوگ های او نیست. زیرا ابزار شما برای انتقال ایده ها و کلمات شما داستان شماست. در واقع ابزار بیان آنها داستان هایشان است و منحصر به فرد هستند.

وی کارهای پدرش را هیجان انگیز معرفی کرد و گفت: برای من بسیار هیجان انگیز و منحصر به فرد است، ناب و نفیس است، انسان ایده های جالبی دارد و رسانه ای که با آن بیان می کند داستان است، علاوه بر این ها ساخته است. تعدادی تزیینات زیبا و جملات زیبا فقط باید ما را در حین کارش بغل کند و ببوسد.

جهان بینی علی حاتمی و امید در آثارش از جمله نکات مهمی است که لیلا حاتمی به آن اشاره کرده است: «نگاه او به این دنیا بسیار زیباست، بعضی ها امید را در کارهایشان تحمیل می کنند، اما در کارها قدرتی نیست. علی حاتمی برای راضی نگه داشتن خودش یا دیگران فشار نمی آورد و من واقعاً از نحوه ارتباط او با دنیا خوشم می آید.

لیلا حاتمی که معمولاً زیاد از پدرش حرف نمی‌زند در گفت‌وگو با ماهنامه از او تعریف و تمجید کرد.
لیلا حاتمی در نمایی از فیلم دلشادگان به کارگردانی پدرش علی حاتمی

در انتهای این ویدیو قسمت هایی از صحبت های علی حاتمی در مورد تلاش هایش برای ارتقای سطح فیلم ها و سریال های ایرانی آمده است. حاتمی گفت: من به فضای فیلم خیلی اهمیت می دهم، آن زمان در سینمای ایران به نکاتی خیلی کم توجه می شد و سعی می کردیم به همان مضامینی که کمتر به آن توجه می شد بیشتر توجه شود، وقتی مقایسه می کنیم. یک مجموعه ایرانی با یک مجموعه خارجی، علاوه بر بحث در مورد محتوا، دیدیم که ساختار متفاوتی دارند، تمام تلاش من این بود که بتوانم با ارائه فضاها و صحنه های متناسب با داستان، به فضا اهمیت بیشتری بدهم .

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا