اخبار تهران

قبر برای «دفن روز» رایگان است| سرپا کردن پایانه جدید شرق زمان بر است

به گزارش بازار، مهدی چمران پیش از آغاز دویست و بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و ضمن تشریح دستور کار جلسه امروز شورا، اظهار داشت: در اولین دستور جلسه این جلسه موضوع گزارش حسابرس مبنی بر تفریق بودجه سال 1401 شورای شهر و شهرداری تهران قرائت می شود. به این ترتیب هم گزارش حسابرس و هم گزارش کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر به صورت عمومی ارائه می شود.

وی افزود: پس از آن تکالیفی که برای شهرداری تهران تعیین می شود در شورا مطرح و در نهایت به تصویب می رسد. اعضای شورا در جلسه امروز فهرست های مختلف خدماتی که مراکز شهرداری تهران می توانند برای خانواده ها ارائه کنند و همچنین قیمت خدمات فرهنگی را بررسی می کنند و در صورت فرصت اسامی بررسی می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره جلسه معاونت حمل و نقل با چند تن از اعضای شورای شهر تهران گفت: من در این جلسه حضور نداشتم. اما می دانم که کمیته های شورا مرتباً با معاون حمل و نقل ملاقات می کنند.

وی در خصوص بهره برداری از پایانه جدید شرق نیز گفت: زمان تعیین شده برای اتمام این پروژه نزدیک است اما باید قراردادهایی منعقد شود تا به موضوع مراجعه شهروندان و سایر امکانات به این پایانه زودتر رسیدگی شود و مشکل به وجود آید. . قابل حل است. این پروژه کمی مشکل دارد و راه اندازی آن قطعا زمان می برد.

چمران ادامه داد: پیشنهاد انتقال مترو به این پایانه قبلا مطرح شده بود و حتی پیشنهاد شد خط سوم مترو شهید محلاتی از طریق گردنه گوچک به پایانه شرق برسد. این موضوعات مورد بحث قرار گرفته است. اما از نظر اجرا و مطالعات هنوز راه به جایی نبرده است.

وی در خصوص کاربری ترمینال فعلی شرق نیز بیان کرد: باید به طرح جامع که به اعتقاد من از F استفاده می کند، یعنی کاربری عمومی و تجاری استناد شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر تعریض سه طبقه میدان ونک، تصریح کرد: طرح هایی برای این پروژه هنوز به شورا ارسال نشده است و عموماً در شهرداری تهران چنین طرح هایی به شورای شهر ارسال می شود. معاون عمرانی شهرداری برای تصویب به شورا معرفی می شود.

وی در خصوص افزایش قیمت قبور در بهشت ​​زهرا(س) نیز اظهار کرد: قیمت قبر رایگان است و هرکس بخواهد از قبر برای متوفی خود استفاده کند آزاد است. اما فردی که می خواهد رزرو یا پیش خرید کند باید قیمت روز و هزینه های ایجاد شده را بپردازد. وقتی انسان قبر را پیش خرید می کند، ممکن است سال ها بعد بخواهد از آن استفاده کند، به این ترتیب بهشت ​​زهرا (س) جا دارد، اما نمی توانند از آن استفاده کنند و دفن می شود. بر این اساس ظرفیت تکمیل می شود اما با این سیاست می توان از آن جلوگیری کرد.

منبع:تحلیل بخش تهران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا