اخبار روز سینما

مروری بر تمام رکوردهای مهم فیلم «فسیل» به بهانه افتتاح باشگاه 300 میلیاردی‌ها | یک «فسیل» و این همه رکورد

فروش «فسیل» از مرز 300 میلیارد دلار گذشت و این فیلم رکورد بزرگ دیگری را به نام خود ثبت کرد. «فسیل» به کارگردانی کریم امینی از زمان اکران تاکنون رکوردهای متعددی را شکسته و چهره های جدیدی را در خاطره سینمای ایران حک کرده است. تاکنون حدود 7 میلیون نفر برای تماشای این فیلم به سینما رفته اند که با توجه به مدت 9 ماهه اکران آن بی نظیر است. به بهانه فروش 300 میلیاردی این فیلم نگاهی می اندازیم به تمام رکوردهایی که به ثبت رسانده است.

به گزارش ریمینو، «فسیل» رتبه دوم جدول را از نظر تماشاگر به خود اختصاص داده است، اما آنچه قابل توجه است این است که این فیلم در مدت 9 ماه توانسته 7 میلیون بیننده جذب کند در حالی که «عقاب ها» رتبه اول را به خود اختصاص داده است. در جدول پرمخاطب ترین فیلم های تاریخ سینما بله، 21 سال است که اکران شده و قابل مقایسه با «فسیل» نیست.

مروری بر تمام رکوردهای مهم فیلم «فسیل» به بهانه افتتاح باشگاه 300 میلیاردی‌ها | یک «فسیل» و این همه رکورد

«فسیل» در حال حاضر پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است. رکوردی که به زودی جایگزین نمی شود عکس از: سمیرا بختیاری

رکورد محبوب ترین روز در یک سال | فیلم «فسیل» از اولین روز نوروز 1402 با استقبال ویژه ای روبرو شد و سینماهای زیادی در اولین روز افتتاح شد. فروردین برای این فیلم صحنه های فوق العاده ای در نظر گرفتند. به عنوان مثال بیش از 5 اکران فوق العاده از این فیلم در پردیس سینمایی کوروش افتتاح شد. این فیلم در دومین روز نوروز توانست رکورد بیشترین تعداد بیننده در یک سال را از آن خود کند. در روز 2 فروردین، 36 هزار و 700 نفر برای دیدن «فسیل» به سینماها رفتند و فروش گیشه این فیلم آن روز یک میلیارد و 900 میلیون تومان بود. از نهم فروردین در سال 1401 فیلم سگبند توانست در یک روز حدود 38000 تماشاگر را به خود جذب کند. این تعداد بیننده در طول سال تا به حال برای دیدن فیلمی به سینما نرفته بودند.

رکورد پرفروش ترین فیلم سینمای ایران | روز چهارم اردیبهشت ماه در سال 1402 فیلم «فسیل» پس از پنج هفته اکران از فیلم «اینفرادی» پیشی گرفت و مقام اول فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای ایران را به خود اختصاص داد. «اینفرادی» با فروش 80 میلیارد تومانی، هزار و 401مین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران شد و «فسیل» با جذب یک میلیون و 700 هزار تماشاگر از این رقم فروش پیشی گرفت.

افتتاح باشگاه 100 میلیاردی | دوشنبه 11 اردیبهشت ماه در سال 1402 فیلم «فسیل» با رسیدن به گیشه 100 میلیاردی، نام خود را به عنوان اولین عضو باشگاه صد میلیاردی تاریخ سینمای ایران ثبت کرد. این فیلم در 535 سالن نمایش و 34702 نمایش داشت و توانست بیش از 2156000 تماشاگر را به خود جذب کند.

مروری بر تمام رکوردهای مهم فیلم «فسیل» به بهانه افتتاح باشگاه 300 میلیاردی‌ها | یک «فسیل» و این همه رکورد
بهرام افشاری با این فیلم «فسیل» به تنهایی عنوان پرفروش ترین بازیگر امسال را از آن خود کرده است.

رکورد تماشاگران برای فیلم هزارپا | فیلم “فسیل” در 30th خرداد 1402 پس از گذشت 3 ماه از اکران خود توانست رکورد تعداد بینندگان فیلم هزارپا را بشکند. «هزارپا» در سال 1396 اکران شد و در مدت اکران خود توانست پای خود را به 4 میلیون و 219 هزار تماشاگر در سینما باز کند و 38 میلیارد پلان بفروشد. در حالی که فیلم «فسیل» توانست مخاطبان را طرد کند، «هزارپا» با فروش 182 میلیارد و 577 میلیون تومانی پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شد.

افتتاح باشگاه 200 میلیاردی | فیلم «فسیل» بعدازظهر جمعه 18 تیرماه با فروش 1.32 میلیارد تومانی توانست از سد 200 میلیارد تومانی عبور کند و رکوردی بی نظیر از خود به جای بگذارد. این فیلم روز جمعه ۲۶۶۷۸ بیننده داشت و ۱.۳۲ میلیارد تومان فروخت و در مجموع به ۲۰۰ میلیارد تومان رسید. در آن زمان مجموع مخاطبان این فیلم به 4 میلیون و 572 میلیون و 246 نفر رسید.

مروری بر تمام رکوردهای مهم فیلم «فسیل» به بهانه افتتاح باشگاه 300 میلیاردی‌ها | یک «فسیل» و این همه رکورد
فسیل پس از سال ها توانست رکورد تعداد بیننده فیلم «خراجی ها 2» را بشکند.

رکورد تماشاگران فیلم «اخراجی‌ها2» | در 20 ام مرداد 1402 فیلم فسیل با جذب 138 هزار و 857 تماشاگر تعداد تماشاگران خود را به 5 میلیون و 342 هزار و 454 تماشاگر رساند و پس از 14 سال توانست رکورد تماشاگران فیلم «اخراجی ها 2» ساخته مسعود ده نمکی را بشکند. در فهرست پرمخاطب ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران در جایگاه چهارم قرار گرفت. فیلم ده نمکی نوروز 1388 در سینماها اکران شد و با گیشه 3 هزار تومانی موفق به فروش 7 میلیارد و 900 میلیون تومانی شد. در آن سال ۵ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۲۹۷ بیننده «اخراجی‌ها ۲» را تماشا کردند.

رکورد تماشاگران برای “بگذار زندگی کنم” | این فیلم در 25 ام. مرداد 1402 توانست رکورد دیگری به نام خود ثبت کند و از نظر تعداد بیننده از فیلم «بگذار زنده بمانم» به کارگردانی شاپور قریب پیشی بگیرد. «بگذار زندگی کنم» سومین فیلم پربیننده سینمای ایران از سال 65 تاکنون بود و «فسیل» با جذب 5.5 میلیون بیننده این رکورد را شکست.

رکورد تماشاگران برای فیلم “کانی مانگا” | کانی مانگا به کارگردانی سیف الله داد در سال 1367 اکران شد و با پانزده سال رکورد طولانی ترین اکران تاریخ سینمای ایران را به خود اختصاص داد و این فیلم در اولین سال اکران و در 15 سال گذشته 3 میلیون و 500 هزار بیننده داشت. ، تعداد تماشاگران در 29 به 5 میلیون و 974 هزار نفر رسید شهریور 1402 با مخاطبان فیلم فسیل به 6 میلیون و 2 هزار نفر، این فیلم با رد «کانی مانگا» دومین فیلم پرمخاطب ایران شد. فروش این فیلم در زمان رکورد 260 میلیارد تومان بود.

افتتاح باشگاه 300 میلیاردی | سه شنبه 5 دی در سال 1402 فیلم «فسیل» به کارگردانی کریم امینی از مرز 300 میلیارد تومان گذشت و باشگاه 300 میلیارد تومانی را رسما افتتاح کرد. در حال حاضر 6 میلیون و 976 هزار نفر برای دیدن آن به سالن های سینما رفته اند که فاصله چندانی با 7 میلیون نفر ندارد.

مروری بر تمام رکوردهای مهم فیلم «فسیل» به بهانه افتتاح باشگاه 300 میلیاردی‌ها | یک «فسیل» و این همه رکورد
فسیل حتی یک رکورد را هم نشکسته است و این رکورد بیننده برای فیلم «عقاب ها» است.

رکورد تماشاگران در سال اول عرضه | در حال حاضر «فسیل» به کارگردانی کریم امینی با نزدیک به 7 میلیون بیننده عنوان پربیننده ترین فیلم سینمای ایران را در اولین سال اکران خود به خود اختصاص داده است. «عقاب ها» رقیب جدی این فیلم در سال اول اکران 3 میلیون و 245 هزار تماشاگر داشت و سال به سال بر تعداد تماشاگران افزوده می شد. از این رو تاکنون هیچ فیلمی با 9 ماه فروش نتوانسته به دست مخاطبان «فسیل» برسد.

در انتظار رکورد ایگلز | تنها رکوردی که «فسیل» هنوز از آن عبور نکرده، رکورد کل تماشاگران فیلم «عقاب ها» به کارگردانی ساموئل خاچیکیان است. «عقبه» با جذب 8.6 میلیون بیننده در 21 سال اکران، سرسختانه در صدر فهرست مخاطبان سینمای ایران قرار دارد و «فسیل» برای پشت سر گذاشتن این رکورد باید 1.6 میلیون بیننده بیشتر داشته باشد. در حال حاضر 9 ماه از اکران این فیلم می گذرد و تعداد نسبی مخاطبان هر هفته به حدود 60 هزار نفر رسیده است. به همین دلیل بعید است که شاهد چنین رکوردی باشیم، اما قرار گرفتن «فسیل» در رتبه دوم تعداد تماشاگران با رکورد 300 میلیارد تومب اتفاق مهمی برای سینمای ایران به حساب می آید.

Recent search terms:

  • https://baztabonline com/blog/مروری-بر-تمامی-رکوردهای-مهم-فیلم-فسیل/

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا