اخبار روز

مشکل فرار زائران ایرانی به زودی حل می شود

امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در خصوص موضوع فرار زائران عمره ایران به امیر عبداللهیان اطمینان داد که این موضوع فقط یک مشکل فنی بوده و به زودی برطرف خواهد شد.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان عصر پنجشنبه 30 اسفند با یکدیگر دیدار کردند. دی ماه در تماسی تلفنی، در خصوص برخی موضوعات مورد علاقه دو کشور در زمینه روابط دوجانبه و آخرین تحولات فلسطین گفتگو کرد.

امیر عبداللهیان در این تماس تلفنی به سفر هیات پارلمانی عربستان به ایران و سفر هیات وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران به عربستان و همچنین دیدار رئیس سازمان حج و زیارت اشاره کرد. سازمان با وزیر حج عربستان افزود: روابط سیاسی دو کشور در مسیر درستی قرار دارد. این بخشی از توافق بین رئیس جمهور ایران و ولیعهد عربستان سعودی است.

وی به توافق دو کشور برای اعزام ایرانیان به حج عمره اشاره کرد و با همتای سعودی خود درباره تاخیر در این موضوع و راه‌های حل آن گفت‌وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در خصوص اقدام عربستان در برگزاری نشست سران کشورهای اسلامی و عربی با هدف پایان دادن به جنگ غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه، گفت: ما نیز در این زمینه هستیم. ابراز نگرانی از اقدام آفریقای جنوبی برای طرح شکایت از رژیم صهیونیستی به دیوان بین المللی دادگستری. ما از سیستم قضایی حمایت می کنیم.

امیر عبداللهیان با اشاره به تداوم جنایات صهیونیست ها در کشتار مردم فلسطین خاطرنشان کرد: آمریکا صد روز است که از توقف جنگ صحبت می کند، اما در عمل هیچ جدیتی در توقف جنگ نشان نمی دهد. غزه

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان نیز روابط دو کشور را قابل بهبود ارزیابی کرد و گفت: همچنان منتظر سفر رسمی دوجانبه آقای رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به عربستان هستیم.

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه عربستان در خصوص موضوع فرار زائران عمره ایران اطمینان داد که این تنها یک مشکل فنی است که به زودی برطرف خواهد شد تا زائران ایرانی عمره برای انجام حج عمره به سرزمین وحی سفر کنند. .

وزیر امور خارجه عربستان در پاسخ به اشاره امیر عبداللهیان به اقدام آفریقای جنوبی برای شکایت از رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری گفت: باید به اعمال فشار هر چه بیشتر برای پایان دادن به جنگ غزه ادامه دهیم.

وزرای امور خارجه ایران و عربستان سعودی ضمن ابلاغ سلام سران و دولت های دو کشور، ادامه رایزنی ها بین دو طرف را سازنده ارزیابی کردند.

پس از سفر ولیعهد عربستان به تهران، امیر عبداللهیان از همتای سعودی خود برای سفر به ایران دعوت کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا