دانستنی ها

مصرف این ادویه ها باعث رقیق شدن خون می شود

برخی شرایط باعث می شود که پزشک داروهای رقیق کننده خون تجویز کند. اما چندین ماده طبیعی وجود دارد که گفته می شود به کاهش خطر لخته شدن خون کمک می کند.

به یاد داشته باشید که هرگز نباید از این داروهای طبیعی به جای یا در ترکیب با رقیق‌کننده‌های خون نسخه‌ای بدون مشورت با پزشک خود استفاده کنید.

زردچوبه

طبق مطالعه ای که در سال 2012 انجام شد، یکی کورکومین، یکی از ترکیبات فعال اصلی زردچوبه، به عنوان یک ضد انعقاد عمل می کند.

زنجبیل

زنجبیل حاوی سالیسیلات است، یک ماده شیمیایی طبیعی که در بسیاری از گیاهان یافت می شود. اسید استیل سالیسیلیک، مشتق شده از سالیسیلات و معمولا آسپرین نامیده می شود، ممکن است به جلوگیری از سکته مغزی و حملات قلبی کمک کند. غذاهای حاوی سالیسیلات مانند آووکادو، برخی از انواع توت ها، فلفل قرمز و گیلاس نیز ممکن است از لخته شدن خون جلوگیری کنند.

دارچین

دارچین حاوی کومارین است، یک ماده شیمیایی در برخی داروها که به عنوان یک ضد انعقاد قوی عمل می کند. دارچین همچنین ممکن است فشار خون را کاهش دهد و التهاب را در آرتریت و سایر شرایط التهابی تسکین دهد. با این حال، مطالعات انجام شده بر روی انسان شواهدی مبنی بر استفاده از دارچین در بیماری ها ارائه نمی دهد. هنگام استفاده از دارچین به عنوان رقیق کننده خون مراقب باشید. یک ارزیابی خطر در سال 2012 نشان داد که مصرف طولانی مدت دارچین در غذاها ممکن است باعث آسیب کبدی شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا