دانستنی ها

مضرات نوشیدن قهوه

قهوه می تواند اثرات جدی بر سیستم گوارش داشته باشد. نوشیدن قهوه تولید اسید معده را افزایش می دهد و اگر قبل از نوشیدن چیزی نخورده باشید، اسید می تواند به مخاط معده آسیب برساند و باعث سوء هاضمه و سوزش سر دل شود.

به گزارش مگتو، در ژوئن 2020، مطالعه کوچکی در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد که نشان داد نوشیدن قهوه با معده خالی در ابتدای روز به طور چشمگیری قند خون را افزایش می دهد و باعث ایجاد مشکلاتی در بدن می شود.

کنترل سطح قند خون خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت و مشکلات قلبی را کاهش می دهد. افرادی که قبل از نوشیدن قهوه صبحانه می خورند، مشکلات قند خون کمتر یا کمتری دارند.

صبحانه بخورید تا احساس بهتری داشته باشید

نوشیدن قهوه با معده خالی می تواند علائم رفلاکس اسید، درد قفسه سینه و مشکل در بلع را بدتر کند. همچنین گاهی اوقات باعث تحریک و تحریک مخاط معده می شود. به خصوص زمانی که قبل از صبحانه مصرف شود.

سعی کنید ابتدا چیزی بخورید یا برای افزایش کالری به نوشیدنی خود شیر یا چربی دیگری اضافه کنید.

چه ارتباطی بین نوشیدن قهوه و سوزش سر دل وجود دارد؟

قهوه خطر سوزش سر دل را افزایش می دهد زیرا می تواند اسیدیته معده را افزایش داده و آن را تحریک کند. مطالعه ای که در سپتامبر 2020 انجام شد نشان داد شرکت کنندگانی که آب آشامیدنی خود را با مصرف روزانه قهوه جایگزین کردند، خطر رفلاکس اسید را کاهش دادند.

اگرچه آنزیم های گوارشی و اسید معده بدون توجه به آنچه می خورید ترشح می شوند، اما غذاها یا نوشیدنی هایی که طبیعت اسیدی دارند (مانند قهوه) می توانند معده را تحریک کرده و باعث اسیدی شدن آن شوند. در نتیجه نوشیدن قهوه با معده خالی باعث افزایش شدید اسید معده می شود و می تواند با رفلاکس همراه باشد.

در چه ساعتی از روز نوشیدن قهوه بهتر است؟

ترجیحاً قهوه صبح خود را کمی بعد از صبحانه بنوشید. اگر قهوه را با معده خالی بنوشید، خود را در معرض خطر قند خون بالا، سوزش سر دل، رفلاکس اسید و اضطراب قرار می دهید.

میزان ترشح هورمون کورتیزول در بدن حدود هفت صبح به اوج خود می رسد. کورتیزول هورمونی است که به شما انرژی می دهد. بنابراین، اگر از بی خوابی رنج نمی برید، باید در صبح احساس انرژی کنید. بنابراین بهتر است چند ساعت پس از بیدار شدن از خواب صبر کنید و زمانی که سطح کورتیزول خون پایین می آید، قهوه بنوشید.

از طرفی باید بعد از حدود ساعت دو بعد از ظهر از نوشیدن قهوه خودداری کنید. نوشیدن قهوه در بعد از ظهر یا عصر خواب را مختل می کند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا