اخبار ورزشی

مهدی طارمی دلش با پورتو نیست!/جزئیات

از آغاز فصل جدید در فوتبال اروپا، کمتر از پنج‌ماه گذشته است و در این بین در تعداد زیادی از لیگ‌های بزرگ اروپایی وضعیت ستارگان در این فصل تعیین شده است. اکثریت بازیکنان مطرح فوتبال جهان افت کرده اند که در این میان لژیونر بوشهری تیم ملی ایران مهدی طارمی یکی از ستارگان افت شده فوتبال اروپا به حساب می آید.

به گزارش “ورزش سه”، طارمی که در پرتغال به یکه تازی و پادشاهی عادت کرده بود، در تابستان 2022/23 با پیشنهادات زیادی مواجه شد و حتی در آستانه انتقال به آث میلان قرار گرفت اما پس از جنجال های فراوان این را پذیرفت و در پرتغال ماند. حالا به نظر می رسد که او انگیزه لازم برای بازی در این کشور را ندارد. مشکلی که با بررسی عملکرد او در پورتو مشخص می شود. طارمی از ابتدای فصل 2022/23 تاکنون 14 بازی برای پورتو در تورنمنت های مختلف انجام داده است که تعداد گل هایش از 3 گل فراتر نرفته و با سه پاس گل در وضعیت نه چندان مطلوبی قرار دارد. البته این آمار برای بسیاری از بازیکنان اروپایی قابل قبول است اما برای ستاره ای که یکی از ستاره های فصول اخیر فوتبال اروپا بوده غیرقابل قبول است. اما طارمی در دوران حضورش در پرتغال در همان زمان چه کرد؟

فصل 2019/20

اولین فصل حضور مهدی در پرتغال با پیراهن ریو آوه، انگار سال ها پیش در پرتغال بزرگ شده بود. 5 گل و 1 پاس گل تنها در 9 بازی نشان می دهد که او در ریو آوه چقدر کیفیت داشت، هرچند این عملکرد پایه خوبی برای درخشش او در پرتغال بود.

فصل 2020/21

اولین فصل مهدی در پورتو قطعا یکی از خاطره انگیزترین فصل های او در این تیم بود. مهدی به تازگی به تیم اصلی پرتغال راه پیدا کرده بود و کونسیکائو تمایلی به استفاده از او نداشت، اما با وجود این، تا نوامبر 2020 او 9 بازی انجام داده بود که هیچ کدام 90 دقیقه کامل را انجام ندادند و در این مدت فقط 2 گل به ثمر رسانده بود. لازم به ذکر است مهدی در پایان فصل 21 گل برای تیمش به ثمر رساند و با 13 پاس گل در این تیم عملکرد فوق العاده ای از خود به جای گذاشت که آغاز کار او در پورتو بود.

فصل 2021/22

فصل گذشته مهدی طارمی در 16 بازی 8 گل و 4 پاس گل به ثمر رساند اما در پایان فصل پورتو از کسب عنوان قهرمانی بازماند و حالا افت پورتو در لیگ پرتغال مصادف با افت عملکرد مهدی طارمی است. واضح است که نشان می دهد این تیم چقدر به لژیونر بوشهری وابسته است.

فصل 2022/23

طارمی تا نوامبر میلادی سال گذشته 18 بار برای پورتو به میدان رفته بود که در این 18 بازی 11 گل و 7 پاس گل به ثمر رسانده بود و این آمار دلگرمی ویژه مردم ایران در آستانه جام جهانی 2022 قطر بود. او به عنوان ستاره تیم ملی وارد جام جهانی شد و در بازی اول دو گل به انگلیس زد و با گرفتن خطا از گلر ولز ، پایه پیروزی ایران مقابل حریف را گذاشت.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا