اخبار روز سینما جهان

اعلام نامزدهای اولیه اسکار بین‌المللی بهترین فیلم!/ انیمیشن ایرانی در رقابت ماند

رای گیری نهایی برای انتخاب نامزد‌های اصلی اسکار از ۱۱ تا ۱۶ ژانویه ۲۰۲۴ انجام خواهد شد و نامزد‌های رسمی در تمامی شاخه‌ها روز ۲۳ ژانویه ۲۰۲۴ اعلام می‌شوند. رای گیری نهایی برای انتخاب برندگان نیز از ۲۲ تا ۲۷ فوریه ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد و در نهایت مراسم اعطای جوایز در تاریخ ۱۰ مارس (۲۰ اسفند) برگزار خواهد شد.

آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک فهرست اولیه نامزدهای چندین رشته از جمله بهترین فیلم بلند بین المللی، مستند بلند و انیمیشن کوتاه را اعلام کرد.

به گزارش ریمنیو به نقل از ایسنا،  آکادمی علوم و هنر‌های سینمایی فهرست نامزد‌های اولیه جایزه بهترین فیلم بلند بین‌المللی اسکار ۲۰۲۴ را اعلام کرد که شامل «آمریکاتسی» از ارمنستان، «راهب و اسلحه» از بوتان، «سرزمین‌موعود» از دانمارک، «برگ‌های افتاده» از فنلاند، «طعم چیزها» از فرانسه، «اتاق معلمان» از آلمان، «سرزمین خدا» از ایسلند، «من کاپیتان» از ایتالیا، «روز‌های کامل» از ژاپن، «توتم» از مکزیک، «مادر همه دروغ ها» از مراکش، «انجمن برف» از اسپانیا، «چهار دختر» از تونس، «۲۰ روز در ماریوپل» از اوکراین و «منطقه مورد علاقه» از انگلستان می‌شود.

سینمای ایران امسال فیلم «نگهبان شب» ساخته رضا میرکریمی را به عنوان نماینده رسمی خود معرفی کرد که نتوانست به فهرست اولیه بهترین فیلم بین المللی راه یابد.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار امسال فهرستی متشکل از 88 فیلم واجد شرایط رقابت در بخش بهترین فیلم بین المللی دوره 96 این جوایز را اعلام کرد و در مرحله اول، 15 نامزد اولیه این بخش معرفی شدند.

رای گیری نهایی برای انتخاب نامزدهای نهایی از 11 تا 16 ژانویه 2024 انجام می شود و نامزدهای رسمی اسکار در همه رشته ها در تاریخ 23 ژانویه 2024 اعلام می شوند. رای گیری نهایی برای انتخاب برندگان از 22 فوریه تا 22 فوریه انجام خواهد شد. 27، 2024، و در نهایت مراسم اهدای جوایز در 10 مارس (20 اسفند) برگزار خواهد شد.

از آنجایی که جایزه بهترین خارجی زبان در سال 1956 ایجاد شد، آکادمی علوم و هنرهای فیلم سینمایی از صنعت فیلم هر کشور دعوت کرده است تا فیلم انتخابی خود را برای رقابت در این بخش که اکنون بهترین فیلم بلند بین المللی نامیده می شود، ارسال کند. برای جوایز اسکار 2024، فیلم های ارسالی باید ابتدا در سینماهای کشورهای مربوطه خود بین 1 دسامبر 2022 تا 31 اکتبر 2023 اکران شده باشند.

فیلم‌ها باید عمدتاً حاوی دیالوگ‌های غیرانگلیسی باشند، به همین دلیل است که فرانسه در نهایت به دلیل دیالوگ‌های بیشتر انگلیسی، فیلم آناتومی یک پاییز اثر جاستین تریر، برنده نخل طلای کن، با بازی ساندرا هولر را انتخاب نکرد.

آکادمی اسکار همچنین فهرست اولیه اسکار را برای فیلم مستند اعلام کرد که شامل «سمفونی آمریکایی»، «آپولونیا، آپولونیا»، «آن سوی اتوپیا»، «بابی وین: رئیس جمهور مردم»، «ارواح سیری ناپذیر، شهر سیاه و» افسانه کابوی”. نیمه‌شب، «خاطره ابدی»، «چهار دختر»، «رفتن به مریخ: نمایش نیکی جیووانی»، «پنجره عقب»،مهر از ابتدا خورده شده، «همچنین: فیلمی از مایکل جی فاکس»، «صدای کم»، «32 صدا»، «کشتن ببر» و «20 روز در ماریوپل».

در بخش انیمیشن کوتاه، فیلم «یونیفرم ما» ساخته یگانه مقدم محصول ایران در فهرست اولیه جایزه این بخش قرار گرفت.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا