دانستنی ها

5 دمنوش طبیعی علائم آنفولانزا و سرماخوردگی به طور شگفت انگیزی کاهش می دهند!

در زمان دوران سرماخوردگی باید مایعات بدون کافئین مثل آب، آبنبات، و عصایانی مصرف کنید تا از خشکی بدن جلوگیری کنید و نشانه‌های سرماخوردگی را کاهش دهید. برای تسکین گلودرد و سایر علائم سرماخوردگی، ممکن است مصرف دمنوش‌های طبیعی مانند زنجبیل، زیره سبز، و عصاره گیاهان دیگر مفید باشد.

سرماخوردگی اغلب باعث علائمی مانند عطسه، آبریزش و احتقان بینی، گلودرد و سرفه می شود. نوشیدن چای یا سایر مایعات گرم اغلب در کاهش علائم سرماخوردگی موثر است و می تواند به هیدراته نگه داشتن بدن، رفع احتقان و تسکین گلودرد کمک کند. در این مقاله با انواع دمنوش های گیاهی که به عنوان درمان خانگی سرماخوردگی مفید هستند آشنا می شوید.

1. چای سنجد

برخی تحقیقات نشان می دهد که سنجد ممکن است علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را تسکین دهد. یک مطالعه در سال 2016 نشان داد افرادی که در طول بیماری خود از دم کرده سنجد استفاده می کردند سرماخوردگی کوتاه تری داشتند و علائم خفیف تری داشتند. این فواید احتمالاً مربوط به محتوای آنتوسیانین و فلاونوئید سنجد است که دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و تقویت کننده سیستم ایمنی هستند. علاوه بر این، یک بررسی جدیدتر از سال 2021 نشان داد که سنجد به درمان بیماری‌های تنفسی ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کرده و مدت و شدت بیماری را کاهش می‌دهد.

2. چای بابونه

استفاده از چای بابونه یک راه عالی برای خلاص شدن از شر ویروس سرماخوردگی است. طبق تحقیقات، این چای به تقویت سیستم ایمنی بدن برای از بین بردن هر چه سریعتر عفونت های ویروسی کمک می کند.

توجه داشته باشید که استفاده از چای بابونه در دوران بارداری توصیه نمی شود.

3. چای زنجبیل

برای کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا می توانید از چای زنجبیل استفاده کنید. به گفته محققان، هنگام ابتلا به این بیماری ها، بدن ملتهب می شود و چای زنجبیل به دلیل خواص ضد التهابی که دارد می تواند با این وضعیت کنار بیاید. مطالعات همچنین نشان می دهد که زنجبیل به درمان گلودرد، کاهش عفونت گلو و رفع گرفتگی بینی کمک می کند.

4. چای شیرین بیان

ریشه شیرین بیان قرن ها است که در طب سنتی چینی برای درمان بیماری ها استفاده می شود. گاهی اوقات در قرص های پاستیل برای کمک به درمان گلودرد پس از جراحی استفاده می شود. تحقیقات جدید نشان داده است که ریشه شیرین بیان دارای خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و ضد ویروسی است. ماده اصلی فعال موجود در آن گلیسیریزین است که به پیشگیری و درمان آنفولانزا کمک می کند.

5. چای با آویشن و عسل

چای با آویشن و عسل مشکلات تنفسی ناشی از سرماخوردگی، آنفولانزا، آلرژی و حتی کرونا را درمان می کند. چای آویشن می تواند به پاکسازی مخاط ریه کمک کند. از طرف دیگر عسل به سرکوب سرفه در هنگام سرماخوردگی کمک می کند و گلودرد را تسکین می دهد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا