اخبار روز سینما

نگاهی به کارنامه بازیگرانی که بازی در پایتخت باعث شهرت بیشتر آنها به بهانه حذف بهرام افشاری از پایتخت 7 | آنها زیر سایه «پایتخت» بزرگ شدند.

غیبت بهرام افشاری در «پایتخت ۷» قطعی شد و این فصل بدون حضور شخصیت «بهتاش فریبا» مقابل دوربین خواهد رفت. چند روز پیش تولید فصل هفتم «پایتخت» آغاز شد و دیروز خبر رسید بهرام افشاری دیگر جایی در این پروژه ندارد. افشاری یکی از بازیگرانی است که بیشتر با بازی در سریال پایتخت شناخته شد و در واقع این سریال راه را برای شهرت او هموار کرد. افشاری به همراه چند بازیگر دیگر از جمله نصیرین نصرتی، هومان حاجی عبداللهی و حتی مهران احمدی در این سریال ایفای نقش کردند که شهرت آنها در بین عموم مردم پیچید.

به گزارش بازتاب آنلاین، «پایتخت» یکی یکی از بزرگترین سریال های کمدی تلویزیون است و تاکنون چهره های زیادی با بازی در این سریال به شهرت رسیده اند. به بهانه حذف بهرام افشاری از فصل جدید، نگاهی داریم به کارنامه بازیگرانی که با این سریال به شهرت رسیدند.

بهرام افشاری بهتاش فریبا

بهرام افشاری پس از حضوری کوتاه در فصل دوم فصل پنجم با بازی در نقش «بهتاش» به عضویت دائمی پایتخت درآمد.

بهرام افشاری از جمله بازیگرانی است که قدم به قدم جلو رفت. او می دانست که چگونه با پشتکار فراوان به صحنه تئاتر برسد. بعدها با تکیه بر مهارت های نمایشی و حضور در چند نقش کوتاه جایگاه خود را در این عرصه تثبیت کرد. احمد مهرانفر در همان سال ها او را به محسن تنابنده و سیروس مقدم معرفی کرد و در دو قسمت به عنوان بازیگر مهمان در فصل دوم پایتخت نقش «شیر» برادر «بهبود» را بازی کرد. او ابتدا با بازی کوتاهی در فیلم «عصبانی نیستم» رضا درمیشیان و سپس در «لانتوری» ظاهر شد و با فیلم «گفت کارگر نیازمندیم» منوچهر هادی نامش در فهرست نامزدهای انجمن منتقدان قرار گرفت. با این حال، این بازیگر چندان برای مردم شناخته شده نیست. نبود. زندگی هنری افشاری در سال ۱۳۹۶ با بازی «بهتاش فریبا» در سریال «پایتخت ۵» تغییر کرد. این نقش آنقدر مورد توجه قرار گرفت که یکی یکی از عوامل مهم جذابیت سریال شد و در نتیجه بیشتر شناخته شد و حضورش در سینما پررنگ تر شد. به این ترتیب طی دو سال سه فیلم «رحمان 1400»، «کشم و گوش بسته» و «سگ بند» با بازی او به عنوان کمدی های پرفروش سینما معرفی شدند. او با «فسیل» توانست جایگاه ویژه ای در سینما به دست آورد. فیلم «سال گربه» با بازی افشاری این روزها جایگاه خوبی در گیشه به دست آورده و همه منتظر اکران اولین فیلم او «هفتادسی» هستند. افشاری این روزها در تئاتر “چه چیزی جوجه تیغی را کشت؟” روی صحنه نیز دارد.

مهران احمدی فریبا را بهبود می بخشد

فصل هفتم سریال
مهران احمدی پس از حضور در سریال پایتخت با نقش «بهبود» در بین مردم شناخته شد.

مهران احمدی پیش از پیوستن به بازیگران «پایتخت ۲» در نقش فریبا چندین نقش در سینما و تلویزیون بازی کرده بود. او را در سینما با فیلم های «بیست»، «نادا»، «اسب حیوان نجیبی است»، «آلزایمر» و… دیده ایم و با سریال «تا ثریا» به کارگردانی سیروس مقدم در تلویزیون ظاهر شد. . . اما نقش غلبه فریبا با لحن کلام و مختصاتی که برایش در نظر گرفته شده بود آنقدر متفاوت و جذاب بود که خیلی زود در بین مردم محبوب شد. پس از این بود که در سریال آوای باران نقشی متفاوت را بازی کرد و دوباره مورد توجه قرار گرفت. احمدی در «پایتخت 3» هم بازی کرد اما بعداً تا «پایتخت 6» از این گروه بازنشسته شد. پس از شهرتی که در پایتخت به دست آورد، فعالیت های متعددی در عرصه بازیگری و کارگردانی انجام داد. از جمله ساخت دو فیلم «مصادره» و «سگ بند». فیلم هایی که در زمان خود پرفروش بودند.

نسرین نصرتی فهیمه

فصل هفتم سریال
نسرین نصرتی با بازی در نقش «فهیمه» در سریال «پایتخت» به شهرت رسید.

نسرین نصرتی پیش از ایفای نقش فهیمه در سریال «پایتخت 2» در فیلم ها و سریال های متعددی از جمله «تطریه» ظاهر شده بود اما اولین دیدار جدی مردم با این بازیگر در همین سریال «پایتخت» بود. نصرتی با تسلط بر نقش و تفسیر لهجه صحیح و جذاب مازندرانی خیلی زود توانست خود را در دل بینندگان این سریال جای دهد. او از فصل دوم تا ششم سریال است. یکی او یکی از بازیگران زن ثابت بود و در جایگاه خواهر، خواهر شوهر، همسر، معشوق و مادر مدام خلاقیت می داد و نقش خود را از یکنواختی می ساخت. نصرتی بازیگر چندان پرکاربردی نیست و در سال های اخیر به غیر از «پایتخت» در دو فصل «زیرخاکی»، سریال «همگانه» و چند فیلم سینمایی حضور داشته است. با این حال همه او را با نام فهیمه می شناسند و نمی توان پایتخت را بدون این شخصیت تصور کرد.

هومن حاجی عبداللهی رحمت

فصل هفتم سریال
هومان حاجی عبداللهی از فصل دوم به جمع بازیگران پایتخت پیوست.

هومن حاجی عبدالهی ابتدا به عنوان مجری برنامه تلویزیونی و همچنین به عنوان صداپیشه شخصیت عروسکی پنگول به مخاطبان معرفی شد. او به عنوان یک بازیگر شناخته شده است. نبود تا اینکه سیروس مقدم او را برای نقش رحمت در «پایتخت 2» کشف کرد. نقش او ابتدا مختصر بود اما کم کم توانست خودی نشان دهد و جایگاهش را در سریال ارتقا دهد. حاجی عبداللهی با حرف ها و ویژگی های شخصیتی جذابی که به رحمت اضافه کرد او را خیلی زود محبوب کرد و توجه همه را به این شخصیت جلب کرد. مردم هنوز از تکه هایی از کلمات او استفاده می کنند، از جمله «ناپلونی رو بیاور» که با کلید خودش خوانده شده است. حاجی عبداللهی از فصل دوم تا ششم این سریال و هم اکنون حضور داشت یکی او یکی از اعضای اصلی این سریال است. او همچنین در چندین سریال طنز از جمله «نون خا» حضور داشت اما همچنان با شخصیت رحمت طرفداران خاصی در بین مخاطبان دارد.

«پایتخت 7» گویا از تابستان جلوی دوربین می رود و در نوروز 1404 آماده پخش می شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا