اخبار روز

وزیر دولت احمدی نژاد درگذشت / حمید بهبهانی که بود؟

به گزارش مگتو، حمید بهبهانی بیست و چهارم به دنیا آمد دی وی در سال 1319 در شیراز متولد شد و دارای مدرک دکتری مهندسی عمران با گرایش حمل و نقل و ترافیک از دانشگاه “کینزول” فلوریدا است. در سال های 1356 تا 1369 استادیار و در سال های 1376 تا 1380 دانشیار بود. وی از سال 1380 در دولت محمود احمدی نژاد وزیر راه و ترابری به عنوان استاد تمام در دانشگاه علم و صنعت ایران مشغول به کار شد.

ایلنا در همین زمینه نوشت: بهبهانی که وزیر راه و ترابری ایران در کابینه محمود احمدی نژاد بود، در 31 مرداد 1387 وارد کابینه اول محمود احمدی نژاد و دوازدهم وارد کابینه دوم احمدی نژاد شد. شهریور در سال 1387 تأسیس شد و از مجلس هشتم رأی اعتماد گرفت و در وزارت راه به فعالیت خود ادامه داد، اما بعداً توسط شورای اسلامی متهم و عزل شد. نمایندگان مجلس در جلسه علنی دوازدهم به حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری بهمن ابراز بی اعتمادی کردند. او را آزاد کردند.

بهبهانی سپس برای مدتی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران شد.

وی در کارنامه رهبری خود دارای سمت مشاور مالی مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران و دو دوره ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان بوده است. سازمان او ساکن استان تهران بود و از سال 1357 تا 1377 به مدت بیست سال رئیس دانشکده مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت بود.

2323

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا