دانستنی ها

پنج دلیل ریزش مو در زنان

اگر مشکل ریزش مو در زنان و مردان محدود و ناچیز باشد طبیعی است. با افزایش تعداد ریزش مو، این وضعیت نگران کننده می شود. این مشکل بیشتر در خانم ها دیده می شود و علل مختلفی دارد که نیاز به بررسی دارد.

به گزارش مگتو، در بیشتر مواقع، ریزش جزئی مو نشان دهنده این است که بدن در حال بازسازی موهای آسیب دیده و تولید موهای جدید و سالم برای جایگزینی تارهای موی قدیمی است. جالب است بدانید که ریزش صد تار مو در روز کاملا طبیعی است. اگر موهای زیادی روی شانه های خود مشاهده کردید، ممکن است دچار ریزش غیر طبیعی مو شوید. در این مقاله به بررسی علل ریزش مو در خانم ها می پردازیم.

ژنتیکی

ریزش موی ارثی اغلب الگوی مردانه طاسی را در ذهن ما تداعی می کند. در واقع این موضوع ربطی به جنسیت ندارد. طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، ریزش موی ارثی معمولاً روی پوست سر متمرکز می شود و به مرور زمان به نواحی دیگر سرایت می کند.

نمی توان به طور کامل از این نوع ریزش مو جلوگیری کرد، اما درمان هایی برای مقابله با آن وجود دارد. به عنوان مثال، ماینوکسیدیل (یک داروی موضعی رشد مو) و فیناستراید می توانند روند ریزش را کند یا حتی متوقف کنند.

زایمان کند

در این دوره موها سریعتر رشد می کنند و به طور طبیعی دیرتر می ریزند. هنگامی که سطح استروژن پس از تولد به حالت عادی باز می گردد، مو به چرخه رشد طبیعی خود باز می گردد و موهای انباشته شده در این دوره ریخته می شوند. این ریزش مو تلوژن افلوویوم نامیده می شود و می تواند ماه ها پس از یک رویداد مهم یا استرس زا (مانند زایمان) رخ دهد.

ریزش مو پس از زایمان موقتی است و نیازی به مقابله یا درمان آن ندارید. البته اگر می خواهید زیبایی موهای خود را در این دوران حفظ کنید، بهتر است از شامپوها و نرم کننده های مناسب و تقویت کننده استفاده کنید.

کمبودهای تغذیه ای

رشد و حفظ سلامت مو به مصرف مواد غذایی سالم بستگی دارد. کمبود آهن، روی، ویتامین B3 (نیاسین) و پروتئین باعث تشدید ریزش مو می شود.

کمبود تغذیه معمولاً با مشورت پزشک، انجام آزمایش خون برای تشخیص دقیق مشکل و تجویز مکمل های غذایی توسط متخصص درمان می شود.

محکم بستن مو؛ مهمترین عامل ریزش مو در زنان

محکم بستن موها باعث ریزش مو می شود. این وضعیت زمانی رخ می دهد که افراد با استفاده از روش های مختلف موهای خود را برای مدت طولانی می بندند. انجام این کار باعث ریزش تدریجی مو از جلوی سر می شود و تکرار آن در طولانی مدت باعث ریزش دائمی مو می شود.

قرار دادن مو در معرض گرما

استفاده از سشوار و اتو باعث آسیب جدی به موهای شما می شود. این ابزارها عموماً به فولیکول های مو آسیب نمی رسانند، اما آنها را ضعیف و نازک کرده و باعث ریزش تدریجی آن ها می شوند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا