اخبار روز

پیگیر گزارش‌هایی از حادثه در اصفهان هستیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش است

سخنگوی کمیسیون اروپا ادامه داد: به هر حال ما گزارش‌ها را دیده‌ایم و وضعیت را در صحنه رصد کرده‌ایم تشدید شود.

سخنگوی کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده درباره حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تایید رسمی درباره حمله مشکوک دریافت نکرده‌ایم، اما نشانه‌هایی از کاهش تنش‌ها را می‌بینیم.

به گزارش ایرنا، پیتر استانو روز جمعه در نشست با خبرنگاران در بروکسل اظهار داشت: اتحادیه اروپا همواره بر کاهش تنش در منطقه تاکید کرده است. وی ادامه داد: دو روز پیش سران اتحادیه اروپا از همه طرف های منطقه خواستند از تشدید اوضاع اجتناب کنند، آنها خواستار خویشتن داری شدند و این درخواست همچنان پابرجاست.

این مقام اروپایی افزود: از همه افراد منطقه می خواهیم با توجه به شرایط ناآرام منطقه از تشدید اوضاع خودداری کرده و حداکثر خویشتنداری را به خرج دهند.

استانو در پاسخ به این سوال که چرا اتحادیه اروپا اقدام نظامی رژیم صهیونیستی را محکوم نمی کند، پاسخ داد: ما از اخباری مبنی بر اینکه ممکن است اتفاقی رخ داده باشد مطلع هستیم، اما هنوز تاییدیه رسمی از کسی دریافت نکرده ایم، بنابراین بیانیه رسمی را صادر می کنیم در مورد این موضوع دشوار است که هنوز کسی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

وی ادامه داد: با این حال ما گزارش ها را دیده ایم و وضعیت را در صحنه رصد می کنیم و بارها به صراحت اعلام کرده ایم که از همه دست اندرکاران انتظار خویشتنداری داریم و اجازه نمی دهیم اوضاع تشدید شود.

حوالی ساعت 4 بامداد امروز پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری مستقر شد و صدای پدافند از شمال شرق اصفهان به گوش می رسید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا