اخبار روز

چرا کارت سوخت این افراد باطل بود؟


به گزارش مانیبان؛ مدتی است که اخباری مبنی بر ابطال کارت سوخت رانندگان بدون بیمه شخص ثالث به گوش می رسد. این وعده قبلا محقق شده و بسیاری از مردم کارت سوخت خود را باطل کرده اند. رانندگانی که بیمه شخص ثالث ندارند باید این بیمه نامه را برای جلوگیری از ابطال کارت سوخ خود انجام دهند.

رئیس مرکز بیمه به رانندگان فاقد بیمه نامه شخص ثالث هشدار داد و گفت: در صورت عدم پرداخت حق بیمه، کارت سوخت وسیله نقلیه آنها معلق می شود.

علی استادشمی رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اختلاف نظر در خصوص وصول و هزینه 10 درصدی حق بیمه شخص ثالث به حساب وزارت بهداشت گفت: طبق قانون افرادی که تصادف می کنند در در صورت تصادف رانندگی، هنگام انتقال به بیمارستان نباید پولی دریافت کنید، زیرا قبلاً مبلغ مشخصی از حق بیمه خود را برای استفاده از خدمات رایگان پزشکی واریز کرده اید.

وی افزود: مشکلی که بین مرکز بیمه و وزارت بهداشت وجود دارد عدم پرداخت 10 درصد حق بیمه به اشخاص ثالث است که امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به این موضوع ورود و بررسی کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: امروز در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بحث های خوبی صورت گرفت و گزارش مبالغی که در سال های گذشته پرداخت کرده بودیم را نیز به صورت شفاف ارائه کردیم. در Central de Seguros تأیید می‌کنیم که طبق قانون، مبلغ مشخص شده را در سال‌های اخیر پرداخت کرده‌ایم، دیوان محاسبات که در این جلسه حضور داشت، ادعای ما را تأیید کرد.

پروفسور هاشمی با بیان اینکه سال گذشته حدود 5.8 حمت به حساب وزارت بهداشت واریز کردیم، گفت: وزارت بهداشت معتقد است این مبلغ در این وزارتخانه واریز نشده است.

وی افزود: کمیسیون بهداشت موظف است این تعداد را به طور کامل در اختیار وزارت بهداشت و بیمارستان ها قرار دهد تا بتوانند خدمات لازم را به بیماران تصادفات رانندگی ارائه کنند. بر این اساس مقرر شد کمیته ای متشکل از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای بررسی علت عدم واریز حق بیمه شخص ثالث به حساب این وزارتخانه تشکیل شود. بهداشت و درمان و بررسی پرداخت حق بیمه به اشخاص ثالث از طریق نظارت.

رئیس مرکز بیمه با بیان اینکه متأسفانه بیش از 80 درصد موتورسیکلت ها فاقد بیمه نامه شخص ثالث هستند، اظهار کرد: مردم سال گذشته می توانستند یک روز، دو روز یا یک ماه برای حمل وسیله نقلیه خود بیمه کنند، اما ما مانع شدیم آنها از انجام این کار و دوره بیمه یک ساله. همچنین در کنار این اقدام، افرادی که موتورسیکلت صفر خریداری کرده بودند از 20 درصد تخفیف بیمه برخوردار شدند.

استاد هاشمی ادامه داد: با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا و موافقت وزیر اقتصاد به عنوان رئیس شورای بیمه مرکزی تصمیم گرفتیم برای کمک به افرادی که بیمه خریداری نکرده اند از جریمه آنها چشم پوشی کنیم.

وی همچنین به رانندگان فاقد بیمه شخص ثالث هشدار داد و گفت: ماه گذشته 23 هزار کارت سوخت تاکسی در تهران به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث باطل شد. بنابراین طبق قانون خودروهای فاقد بیمه نامه شخص ثالث باید کارت سوخت خود را معلق کنند.

منبع : پخش خبر


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا