اخبار روز سینما

کارگردان معروف درگذشت







بر اساس بیانیه ای که روز شنبه توسط همسر و دختران راجر کورمن منتشر شد، این فیلمساز کهنه کار روز پنجشنبه در خانه خود در سانتا مونیکا، کالیفرنیا درگذشت. از سال 1955، کورمن به عنوان تهیه کننده و کارگردان بر روی صدها فیلم B کار کرده است. فورد کاپولا، مارتین اسکورسیزی، ران هاوارد و جیمز کامرون که بیش از 70 فیلم ساختند و بیش از 300 فیلم تولید کردند و بیش از 40 جشنواره فیلم به او جایزه افتخاری دادند. او همچنین در سال 2009 جایزه اسکار افتخاری را دریافت کرد. ریشه های دوران طلایی هالیوود در دهه 1970 در آثار کورمن نهفته است.

جک نیکلسون اولین حضور خود را در نقش اول یک اثر با حضور در فیلمی به کارگردانی کورمن انجام داد. رابرت دنیرو، بروس درن و الن برستین نیز کار خود را با این فیلمساز بزرگ آغاز کردند. بازی پیتر فوندا در فیلم «فرشتگان وحشی» پیش درآمدی برای بازی در آثاری چون «ایزی رایدر» بود که پنج روز بعد در آن بازی کرد. با وجود رویکرد تجاری‌محور، روابط خوبی با کارگردانانی داشت که با آن‌ها کار می‌کرد و برخی از آنها سال‌ها بعد لطف کورمن را به او بازگرداندند. کاپولا او را برای بازی در پدرخوانده: قسمت دوم، جاناتان دمی در سکوت بره ها و فیلادلفیا و ران هاوارد در آپولو 13 انتخاب کرد. می توانید @ArtsandMedia را دنبال کنید.




آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا