دانستنی ها

گیاهی ضد سرطان با خواص آنتی بیوتیکی

 

زنجبیل این ریشه محبوب به عنوان یک گیاه دارویی معروف در نقاط مختلف جهان استفاده می شود. زنجبیل دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد ویروسی، ضد قارچی، آنتی بیوتیکی، ضد سرطان، ضد تهوع، ضد اسپاسم و ضد سرفه است.

به گزارش بهداشت نیوز، زنجبیل با کاهش رادیکال های آزاد، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. علاوه بر این، این گیاه گردش خون را در بدن بهبود می بخشد، با سرماخوردگی مبارزه می کند، التهاب را کاهش می دهد، گوارش را بهبود می بخشد، سطح قند خون را عادی می کند، با حالت تهوع مبارزه می کند و اشتها را تنظیم می کند، سوزش سر دل و نفخ را برطرف می کند. زنجبیل از تجمع سموم در بدن جلوگیری می کند که خطر ابتلا به عفونت های ویروسی، قارچی و باکتریایی را افزایش می دهد.

می توانید تکه های زنجبیل تازه را به سالاد اضافه کنید. همچنین نوشیدن دو تا سه فنجان چای زنجبیل در روز را در نظر بگیرید.

برای تهیه این چای: یک قاشق غذاخوری برش های زنجبیل و دو لیوان آب را به یک قوری اضافه کنید. آب را بجوشانید. سپس حرارت را کم کنید و بگذارید چای به مدت 10 دقیقه دم بکشد. چای را صاف کنید. می توانید مقداری عسل و آب لیموی تازه را به چای اضافه کنید و بنوشید. توجه: افرادی که از داروهای قلب یا فشار خون استفاده می کنند باید زیر نظر پزشک زنجبیل مصرف کنند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا