اخبار روز سینما جهان

۱۰ انیمیشن دو بعدی پرفروش تاریخ سینما

انیمیشن در طول تاریخ سینما بسیار تغییر کرده یا تکامل یافته است. با این حال، حتی با استاندارد جدید، انیمیشن سه بعدی، هنوز چیزی به نام انیمیشن دو بعدی کلاسیک وجود ندارد.

به گزارش عصر ایران، انیمیشن های دوبعدی نسل های مختلف را وارد دنیای خود می کنند و به آنها اجازه می دهد در آن ماجراجویی داشته باشند.

انیمیشن‌های دوبعدی برای دهه‌ها بر این تجارت تسلط داشتند و به استودیوهایی مانند دیزنی اجازه می‌داد تا موفق‌ترین بلاک‌باسترها را خلق کنند. از عناوین دیدنی و پیشگامانه عصر طلایی انیمیشن گرفته تا داستان های امروزی، این فیلم ها پرفروش ترین انیمیشن های دو بعدی تمام دوران هستند.

10. کتاب جنگل

به گزارش مایکت، کتاب جنگل یکی این یکی از معروف ترین و دیدنی ترین آثار کلاسیک دیزنی است. کتاب جنگل داستان پسر جوان یتیمی به نام موگلی را دنبال می کند که در اعماق جنگلی خطرناک بزرگ می شود.

این فیلم نسل‌ها با آهنگ‌های جذاب، جلوه‌های زیبا و شخصیت‌های دوست‌داشتنی‌اش که هنوز هم محبوب هستند، مخاطبان را مجذوب خود کرده است. پس از گذشت بیش از 50 سال از اکران اولیه، این فیلم هنوز در میان فرهنگ ها شناخته شده است. حتی در سال 2016 یک بازسازی لایو اکشن دریافت کرد.

یکی یکی از دلایل اصلی موفقیت مالی کتاب جنگل، انتشار مجدد آن طی سال هاست. مانند یکی یکی از دیدنی‌ترین فیلم‌های تاریخ، «کتاب جنگل» در دهه‌های 70، 80 و 90 چندین بار در سینماها راه پیدا کرد. این عشق و حمایت مداوم از فیلم منجر به فروش نهایی 378 میلیون دلاری آن در سراسر جهان شد.

9. نام شما

نام تو یک فیلم مدرن محبوب ژاپنی است که ماجراهای دانش‌آموزان دبیرستانی میتسوها و تاکی را دنبال می‌کند، دو غریبه که در جهان‌های کاملا متفاوتی زندگی می‌کنند و زندگی‌شان به طور ناگهانی و اسرارآمیز به هم گره می‌خورد. این دو به طور ناگهانی متوجه می شوند که جای خود را عوض می کنند و به طور تصادفی در بدن یکدیگر ساکن می شوند. این آنها را مجبور می کند تا زندگی مشترک خود را تنظیم کنند و رمز و راز پشت این رویدادها را کشف کنند.

تا حدی به لطف انیمیشن دو بعدی زیبا و داستان بسیار احساسی و طنین انداز، Naam Tu خود را به عنوان یکی این انیمیشن خود را به عنوان یکی از محبوب ترین انیمه های دوران مدرن تثبیت کرده است.

مضامین قدرتمند و نمادهای فرهنگی مهم این فیلم به آن کمک کرده تا از میان مخاطبان اصلی در ژاپن عبور کند و به یک پدیده جهانی باکس آفیس تبدیل شود. کارگردان نام تو، ماکوتو شینکای، از آن زمان به ساخت فیلم‌های قوی‌تر و جذاب‌تر پرداخته است، اما هیچ‌کدام به اندازه نام تو در گیشه موفق نشده‌اند.

8. روحیه دور

Spirited Away یا “شهر ارواح” یکی این یکی از محبوب ترین انیمه های تاریخ است. شهر ارواح داستان دختر جوانی به نام چیهیرو را دنبال می کند که به دام افتاده و مجبور می شود در دنیای عجیب و غریب از ارواح کار کند. برای نجات خانواده‌اش، او باید در درون خود شجاعت پیدا کند و در حالی که با مشکلات زیادی که ارواح با آن‌ها روبرو هستند دست و پنجه نرم می‌کند و در این راه دوستان و دشمنان جدیدی پیدا می‌کند، رشد کند.

شهر ارواح چیزی بیش از این است یکی به عنوان یکی از محبوب ترین انیمیشن های دوران، به طور گسترده ای به عنوان یکی این فیلم را یکی از بهترین فیلم های قرن بیست و یکم می دانند.

این فیلم پس از اکران با استقبال جهانی روبرو شد، حتی زمانی پرفروش‌ترین فیلم تاریخ ژاپن بود و در سال 2003 برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند شد. تلاش دیزنی برای خراب کردن شهر ارواح در اکرانش یکی این یکی از شرم آورترین لحظات برای دیزنی است. اما شاهکار هایائو میازاکی همچنان در گیشه موفق بود.

7. سفید برفی و هفت کوتوله

سفید برفی و هفت کوتوله یکی یکی از اولین و برجسته ترین نمونه های انیمیشن موفق موفق در صفحه نمایش بزرگ، آنچه را که برای این ژانر به طور کلی امکان پذیر بود، دوباره تعریف کرد.

سفید برفی به عنوان اولین فیلم کاملاً انیمیشنی که توسط استودیو والت دیزنی منتشر شد، انیمیشن را متحول کرد و دهه‌ها پس از اکران همچنان مخاطبان را مجذوب خود می‌کند.

مانند کتاب جنگل، مزیت اصلی سفید برفی از نظر موفقیت در باکس آفیس به دلیل بازنشرهای متعدد جهانی آن در طول سال‌ها پس از اکران اولیه باکس آفیس است.

وضعیت افسانه ای این فیلم به عنوان یکی یکی از مهم ترین فیلم های انیمیشن تمام دوران کمک می کند. تنها زمان نشان خواهد داد که آیا بازسازی لایو اکشن سفید برفی به میراث غیرقابل انکاری که فیلم اصلی خلق کرده است، عمل خواهد کرد یا خیر.

6. زیبایی و هیولا

زیبایی و هیولا یکی یکی از شناخته شده ترین و تعیین کننده ترین فیلم های رنسانس استثنایی دیزنی همین انیمیشن سال 1991 بود. داستان بل، زنی جوان و باهوش را روایت می کند.

این دختر زیبا خود را در قلعه شاهزاده ای می یابد که به یک جانور تبدیل شده است. با کمک کارکنان قلعه که به اشیاء بی جان مختلف تبدیل می شوند، بل یاد می گیرد که ببیند و در نهایت عاشق زیبایی درونی هیولا می شود.

دیو و دلبر در زمان انتشار به راحتی به عنوان یکی این انیمیشن به عنوان یکی از پیشروترین و انقلابی ترین فیلم های انیمیشن شناخته شد. حتی اولین انیمیشن نامزد بهترین فیلم شد.

این فیلم مانند نمونه اصلی فیلم های کلاسیک دیزنی و امکانات بی حد و حصر انیمیشن دو بعدی به عنوان یک هنر است. دیو و داربر که مورد تحسین صنعت و طرفداران در سراسر جهان قرار گرفته اند، جای تعجب نیست یکی این یکی از موفق ترین فیلم های دو بعدی از نظر مالی است.

5. تارزان

تارزان یا “تارزان” یکی این فیلم کلاسیک دیگر از دوران رنسانس دیزنی، داستان پسری به نام تارزان را دنبال می کند، یتیم کوچکی که از کودکی توسط میمون ها در جنگل بزرگ شده است.

وقتی با جین پورتر، یک زن زیبای انگلیسی که به او نشان می دهد چگونه با انسانیت خود ارتباط برقرار کند، زندگی او به سرعت تغییر می کند. تارزان به زودی با تصمیمی بین دعوت واقعی خود به عنوان یک انسان یا خانواده اصلی میمون هایش روبرو می شود. یکی برای انتخاب

در حالی که طی سال‌ها اقتباس‌ها و بازسازی‌های زیادی از داستان تارزان انجام شده است، رنسانس غیرقابل انکار دیزنی در بهترین اقتباس از این شخصیت تا به امروز ادامه یافت.

4. علاءالدین

علاءالدین دنباله دیزنی برای زیبا و هیولا در سال 1992 بود. داستان فیلم در مورد علاءالدین، یک زاغه نشین است که با وجود اینکه می داند فقط می تواند با یک شاهزاده ازدواج کند، عاشق شاهزاده زیبای جاسمین می شود.

علاءالدین با فریب جعفر، وزیر اعظم، وارد غاری شگفت‌انگیز می‌شود و چراغ جادویی حاوی یک جن را بازیابی می‌کند. جن او را به یک شاهزاده تبدیل می کند، اما جستجوی علاءالدین برای عشق یاسمین با محاکمه جعفر آسان نخواهد بود.

علاءالدین به لطف موفقیت قبلی Beauty and the Beast و همچنین قدرت ستاره غیرقابل انکار رابین ویلیامز در نقش جن، به برخی از بالاترین رتبه های رنسانس دیزنی دست یافت.

شخصیت‌های دوست‌داشتنی و تماشایی علاءالدین، انیمیشن فوق‌العاده زیبا و جذابیت غیرقابل مقاومت نقش مهمی در موفقیت آن در باکس آفیس و همچنین میراث ماندگار آن داشتند و آن را به یکی آنها یکی از بزرگترین پیروزی های دیزنی را رقم زدند.

3. Demon Slayer – The Movie: Mugen Train

Demon Slayer – The Movie: Mugen Train یا “Demon Slayer: Mugen Train” اولین فیلم بلند سینمایی یکی یکی از بزرگترین فرنچایزهای انیمه مدرن، Demon Slayer، تانیجرو و تیمش را هنگام سوار شدن به قطار اسرارآمیز و خطرناک Infinity Train دنبال می کند.

زمانی که در قطار هستند، با متحد جدید و جذابی به نام رانگوکو آشنا می‌شوند و به زودی با هم متحد می‌شوند تا شیطانی را که مسافران قطار را عذاب می‌دهد و مسیر نابودی را در پی آن ترک می‌کند، شکست دهند.

در حالی که فیلم های انیمه همیشه با مخاطبان اصلی خود موفق بوده اند، Mugen Train موفقیت بزرگی بود زیرا فصل واقعی بعدی داستان در نظر گرفته می شد.

برخلاف بسیاری از فیلم‌های انیمه دیگر که عمدتاً نمایش‌های غیراصلی انیمیشن‌های پر زرق و برق بوده‌اند، Mugen Train داستان را فراتر از فصل اول ادامه می‌دهد و آن را به تماشای ضروری تبدیل می‌کند. حتی خارج از طرفداران اصلی سریال، Mugen Train به دلیل طراحی ساده و انیمیشن زیبای دوبعدی مدرن در بین طرفداران غیرانیمه محبوبیت دارد.

2. فیلم سیمپسون ها

The Simpsons Movie یا “The Simpsons Movie” پس از یک نمایش فوق العاده به عنوان یکی یکی از موفق‌ترین و طولانی‌ترین سریال‌های انیمیشن تمام دوران، The Simpsons Movie اولین نمایش بزرگ خانواده تلویزیونی کلاسیک بود که مدت‌ها منتظر آن بود.

این فیلم سیمپسون‌ها و بقیه اسپرینگفیلد را دنبال می‌کند که مجبور می‌شوند شهر خود را از طریق یک گنبد عظیم توسط EPA از بقیه جهان جدا کنند. به‌عنوان دلیل آشکار آشفتگی شهر، سیمپسون‌ها فراری اعلام می‌شوند و از شهر فرار می‌کنند، اگرچه به زودی راه خود را به اسپرینگ‌فیلد پیدا می‌کنند تا آن را از نابودی نجات دهند.

سیمپسون ها پس از اکران، پدیده ای اجتناب ناپذیر بود که به عنوان بازگشتی باشکوه به دوران طلایی کمدی مورد ستایش قرار گرفت. یکی او در مورد بهترین کارتون های تمام دوران صحبت کرد.

این فیلم به‌عنوان یک اقتباس بی‌نقص در پرده بزرگ دیده می‌شد که ریسک‌هایی را به جان می‌خرد و جوک‌های زیادی داشت که طرفداران سرسخت آن را دوست خواهند داشت و در عین حال داستانی جذاب را روایت می‌کردند. The Simpsons Movie همچنان به عنوان نقطه اوج نه تنها برای The Simpsons به عنوان یک فرنچایز، بلکه برای انیمیشن های دو بعدی به عنوان یک کل، میراث برجسته ای دارد.

1. شیر شاه

شیر شاه یکی یکی از بزرگترین دستاوردهای دیزنی در انیمیشن، این داستان سفر شاهزاده شیر جوان سیمبا را روایت می کند که وقتی به خاطر قتل پدرش موفاسا قاب می شود، از قبیله خود رانده می شود.

سال ها بعد، پس از بزرگ شدن در خارج از ساوانا و آموختن یک فلسفه جدید و بی دغدغه، باز می گردد تا با گذشته غم انگیز خود روبرو شود و با سرنوشت واقعی خود کنار بیاید.

مقام پادشاه به عنوان یکی یکی از بهترین انیمیشن های تمام دوران به موفقیت تجاری قابل توجهی منجر شد و به آن رسید یکی این انیمیشن به یکی از پردرآمدترین انیمیشن های دوبعدی تمام دوران تبدیل شد. نزدیک به یک دهه این موقعیت را داشت تا اینکه در سال 2003 توسط Finding Nemo پیشی گرفت.

شیر شاه هنوز هم میراث قدرتمندی دارد یکی این یکی از مهمترین دستاوردهای دنیای انیمیشن است، زیرا تقریباً 30 سال پس از انتشارش همچنان مخاطبان را مجذوب خود می کند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا