اخبار روز سینما جهان

۳ سریالی که طرفداران «جومونگ» نباید از دست بدهند

سریال جومونگ که در سال 2006 ساخته شد بدون شک یکی یکی از پرمخاطب ترین سریال های تاریخ تلویزیون ایران بوده است به طوری که در هر بار بازپخش این سریال مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. پس از پخش موفقیت آمیز این سریال، سریال های پرمخاطب دیگری مانند «دونگ یی» و «امپراطور بادها» نیز وارد لیست تماشاگران ایرانی شدند.

در اینجا قصد داریم سریال های کره ای دیگری را که در ژانر تاریخی ساخته شده اند و شباهت های قابل توجهی با سریال جومونگ دارند را معرفی کنیم. این سریال ها با وجود موفقیت و جذابیت، چندان در بین مخاطبان ایرانی شناخته شده نیستند.

1. افسانه (2007)

این سریال یک روایت فانتزی آمیخته با افسانه ها و تخیل زندگی است یکی یکی از قدرتمندترین پادشاهان گوگوریو، پادشاه گوانگگاتو نام دارد. داستان سریال حول محور یک سفر افسانه ای می چرخد. سفر پرماجرا گوانگگاتو برای یافتن چهار یادگار مقدس و تبدیل شدن به پادشاه گوگوریو.

داستان یافتن چهار شیء مقدس در این مجموعه بسیار شبیه به تلاش شخصیت اصلی برای یافتن بناهای مقدس پادشاهان باستانی چوسان است. علاوه بر این، این سریال به تاریخ امپراطوری گوگوریو نیز مربوط می شود و از نظر فراز و نشیب روایی و جنبه های اکشن و احساسی شباهتی به سریال جومونگ ندارد.

2. Dae Jo-yeong (2006) (Dae Jo-yeong)

3 سریال تاریخی کره ای که طرفداران جومونگ نباید از دست بدهند

سریال جومونگ داستان تاسیس امپراطوری گوگوریو بود و این سریال داستان فروپاشی آن امپراتوری است. شخصیت اصلی این سریال یک شخصیت واقعی تاریخی به نام دای جویونگ است که در زمان جنگ بین گوگوریو و تانگ در گوگوریو به دنیا آمد. پیشگویی ها می گویند که او پادشاه خواهد شد. اما این پیشگویی باعث می شود که او بخشی از زندگی خود را برای فرار از دست دشمنان خود بگذراند. پایان جنگ بین گوگوریو و تانگ منجر به فروپاشی گوگوریو می شود. اما دائه جو یونگ کسی است که آواره‌های گوگوریو را به سمت تأسیس پادشاهی جدیدی به نام «بالهه» هدایت می‌کند و پادشاه این پادشاهی جدید می‌شود.

3. شش اژدهای پرنده (2015)

3 سریال تاریخی کره ای که طرفداران جومونگ نباید از دست بدهند

این سریال 50 قسمتی که جوایز زیادی را در جشنواره های مختلف کره ای نیز کسب کرده است، داستان تاسیس امپراتوری چوسون را روایت می کند. حکومتی که نزدیک به 500 سال در کره وجود داشت. شخصیت اصلی این سریال یی بنگ وون است که بعدها به عنوان پادشاه تهجونگ سومین امپراتور چوسون شد. داستان از جایی شروع می شود که بنگ وون جوان متوجه می شود یکی یکی از یاران پدرش قصد کشتن او را دارد. این نقطه شروع مسیر Bangwon برای فتح تمام کره و تبدیل شدن به یک امپراتور قدرتمند است.

اگرچه زمان وقوع وقایع این سریال حدود 1500 سال با زمان جومونگ فاصله دارد، اما ساختار روایی این دو سریال بی شباهت به یکدیگر نیست. در اینجا نیز شخصیت اصلی شاهزاده جوانی است که با وجود تهدیدات پیرامونش، راه خود را از میان مشکلات باز می کند و با کمک دوستان و حامیانش پایه های پادشاهی تازه تأسیسی را محکم می کند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا