دانستنی ها

احتمال ابتلا به تب مالت با مصرف شیر آلوده

رئیس اداره دامپزشکی اردکان گفت: احتمال ابتلا به تب مالت با مصرف شیر آلوده بسیار زیاد است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی تاکید کرد: مصرف مواد غذایی حاوی باکتری بروسلا از جمله مصرف شیر خام و سایر لبنیات غیر پاستوریزه، پنیر تازه، خامه و بستنی های معمولی تهیه شده از شیر غیر پاستوریزه می تواند منجر به تب مالت در انسان شود. .

عظیم پور افزود: تب مالت یکی از مواردی است که در کمین مصرف کنندگان لبنیات معمولی و عمده فروشی است. در شرایطی که مردم از لبنیات پاستوریزه و استاندارد استفاده نمی کنند و به محصولات معمولی روی می آورند، باید منتظر شیوع تب مالت باشیم. اکیداً توصیه می شود افراد در مصرف شیر و لبنیات به نکات احتیاطی توجه کنند و در نظر داشته باشند که احتمال ابتلا به تب مالت با مصرف شیر آلوده بسیار زیاد است.

وی بیان کرد: میکروب های تب مالت شیر ​​با حرارت مناسب از بین می روند و مقدار مناسب شیر را پس از رسیدن به نقطه جوش حرارت داده و به مدت 5 دقیقه می جوشد.

عظیم پور با اشاره به پیامدهای بهداشتی و اقتصادی این بیماری برای دامداران و آحاد جامعه یادآور شد: این بیماری به عنوان یک بیماری راهبردی حائز اهمیت بوده و مبارزه و کنترل آن از اولویت های سازمان دامپزشکی است.

وی تصریح کرد: سیاست دامپزشکی برای مبارزه و کنترل این بیماری در جمعیت دام بر اساس خونگیری و واکسیناسیون از جمعیت دام سبک و سنگین است و این خونگیری و واکسیناسیون سالیانه طبق برنامه زمانبندی تعیین شده انجام می شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا