اخبار روز

افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران در سال آینده تعیین شد


رمضانعلی سنگدوینی در گفت وگو با ایسنا، درباره توافقات شورای اسلامی شهر و دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه، اظهار کرد: جلسه ای با دولت در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان برگزار شد. که هنوز به نتیجه نرسیده است، رئیس شورای اسلامی جلسه ای با دولت برگزار کرد.

وی ادامه داد: جلسه دیگری با حضور چند تن از اعضای کمیسیون تلفیق، مرکز پژوهش ها و نماینده دولت برگزار شد که اکثر شرایط این جلسه را تشریح کردند. توجیه این بود که اگر حقوق کارکنان دولت 20 درصد افزایش یابد، 20 درصد شامل اضافه کار، اضافه کار و مأموریت می شود، بنابراین افزایش حقوق می تواند به 50 یا 70 درصد هم برسد، اما این افزایش حقوق شامل بازنشستگان نمی شود. به عنوان مثال اگر بازنشسته ای 10 میلیون تومان حقوق دریافت کند با 20 درصد افزایش حقوق، حقوق او 12 میلیون تومان می شود.

این عضو هیأت تلفیق افزود: دولت گفته است که افزایش حقوق کارکنان دولتی در سال آینده ممکن است 20 درصد باشد که شامل بازنشستگان نیز می شود اما با توجه به موضوع مأموریت و فوق العاده حقوق و اضافه کاری که کارمند دریافت می کند بیش از 20 درصد است. این شرایط برای جبران خسارت مستمری بگیران باید در نظر گرفته شود چرا که آنها هیچگونه مزایایی دریافت نمی کنند و شرایط زندگی آنها را به جایی رسانده است که مجبور به داشتن شغل دیگری و حتی راننده تاکسی یا اسنپ باشند. در حالی که 35 تا 40 سال برای کشور زحمت کشیده اند و اکنون باید در کنار خانواده خود استراحت کنند.

سنگدوینی تصریح کرد: در حال حاضر برخی از بازنشستگان زیر خط فقر زندگی می کنند و توان ادامه تحصیل در این شرایط را ندارند، بنابراین باید حقوق آنها به گونه ای افزایش یابد که از سال اول اجرای برنامه اعمال شود. نمایندگان شورای اسلامی با احیای حقوق بازنشستگان موافقت کردند تا بتوانند زندگی خود را به بهترین شکل بگذرانند.

این عضو شورای اسلامی در پایان گفت: بحث افزایش حقوق بازنشستگان همچنان در دست بررسی است، هرچند نظر شورای اسلامی و دولت بر افزایش حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم است اما هنوز نه. در مورد مکانیسم آن نتیجه گیری شده است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا