اخبار روز

ایستادن در صف های طولانی برای خرید لاستیک چه فایده ای دارد؟


به گزارش مانی بان، بازار تایر طی چند ماه گذشته فراز و نشیب های زیادی داشته و حتی باعث تشکیل صف های طولانی برای دریافت لاستیک با قیمت مصوب شده است.

بررسی ها نشان می دهد که علت اصلی این مشکل کاهش تولید لاستیک در 5 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است. سال گذشته در مجموع 9 میلیون و 100 هزار حلقه لاستیک برای خودروهای سواری در پنج ماه سال تولید شد که این رقم در سال جاری به کمتر از 8 میلیون حلقه رسید.

این ارقام نشان می دهد که تولید لاستیک سواری در 5 ماهه امسال بیش از یک میلیون رینگ معادل 14 درصد کاهش داشته است و دلیل تشکیل صف های طولانی خرید لاستیک و افزایش قیمت ها در غیررسمی بوده است. بخش بازار به دلیل این مشکل است. اما چرا تولید کاهش یافت؟

قرار بود در ابتدای سال ارز مورد نیاز صنعت لاستیک برای تامین مواد اولیه و واردات از صرافی نیمایی با قیمت 28 هزار و 500 تومان تخصیص یابد.

به طور طبیعی سالانه 24 میلیون رینگ لاستیکی در کشور تولید می شود که 21 میلیون آن در داخل تولید و مابقی از طریق واردات تامین می شود. برای این کار سالانه بین 250 تا 300 میلیون دلار صرف واردات و همین میزان برای تامین مواد اولیه تولید می شود.

این بدان معناست که صنعت لاستیک سالانه بین 500 تا 600 میلیون دلار ارز برای تولید و واردات نیاز دارد که طبق توافقات ابتدای سال باید این ارز توسط ارز نیمایی با قیمت 28 تامین می شد. هزار 500 تومان. اما دو مشکل یکی در تخصیص ارز و دیگری در انتقال حواله های ارزی منجر به کاهش عرضه منابع ارزی به این صنعت و در نهایت کاهش تولید این صنعت شد. .

به گفته محسن صفدری، مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صنعت، بیشترین مشکل تامین ارز صنعت لاستیک به دلیل مشکلاتی است که در انتقال حواله‌های ارزی به خارج از کشور وجود داشت. . ذینفعان

اما طبق آخرین اخبار، گشایش هایی در این زمینه در بانک مرکزی ایجاد شده و پیش بینی می شود در هفته های آینده مشکلات عرضه ارز به صنعت لاستیک مرتفع شود و بازار تایر آرام شود. . .


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا