اخبار روز

آخرین اخبار در رابطه با تعطیلی پنجشنبه‌ها/ ساعات کاری از نیمه خرداد تغییر می‌کنند

به نقل از شمانیوز؛ در متن پایانی بند (4) تصویب نامه «قبلی» هیئت وزیران، به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی، ساعات کار و تعطیلی کلیه دستگاه های اجرایی اشاره شده است. (موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری) و بانک ها، شهرداری ها و سایر مؤسسات عمومی از 16 خرداد لغایت 15 شهریور هر سال از ساعت 6 الی 13 خواهد بود. کلیه دستگاه های اجرایی موظفند یک ساعت قبل از پایان کار و در مناطق گرمسیر همزمان با پایان کار دستگاه های برودتی را خاموش کنند. برای برآورده کردن ساعات کار هفتگی کارکنان، دستگاه‌های شرکت‌کننده باید ساعات باقی‌مانده را به عنوان کار از راه دور تعریف کنند. اکنون ساعت کاری در اصلاح جدید از ساعت 6 صبح الی 14:45 خواهد بود.

اما این مصوبه در کمیسیون تطبیق مجلس رد شد زیرا نمایندگان معتقد بودند در این صورت ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر الزام حضور 44 ساعته کارکنان در هفته به صورت کامل و از راه دور اجرا نمی شود. . همچنین پس از لغو دوره پیک کرونا نیز این قانون اجرا نخواهد شد.

به همین دلیل محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور طی نامه ای آخرین مصوبه هیات وزیران را اعلام کرد که بر اساس آن در متن مصوبه قبلی اصلاحاتی صورت گرفته است.

آخرین اخبار در رابطه با تعطیلی پنجشنبه‌ها/ ساعات کاری از نیمه خرداد تغییر می‌کنند

مطابق آخرین تصویب‌نامه هیات وزیران، عبارت‌های “و خاتمه”، “الی ۱۳:۰۰” و “دستگاه‌های مشمول برای رعایت ساعت کاری هفتگی کارکنان، موظفند باقیمانده ساعات را به صورت دورکاری تعریف کنند. از متن قبلی حذف می شود و بر این اساس ساعت کار کلیه دستگاه های اجرایی تا نیمه شهریور از ساعت 6 صبح الی 14:45 خواهد بود.

البته والدینی که در دستگاه های اجرایی شاغل هستند، بر اساس تصویب نامه هیأت وزیران، دستگاه ها در تعامل با یکدیگر موظفند در مورد شناور زمان شروع کار یکی از والدین کارمند به توافق برسند که یک فرزند خردسال دارد. کارمندان زن که سرپرست خانوار دارای فرزند صغیر هستند نیز مشمول این حکم می باشند.

بر اساس اعلام محمد روح الامینی؛ بر اساس اعلام شورای هماهنگی بانک ها، معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی، زمان شروع به کار ساعت 6:30 می باشد. یعنی همکاران ساعت 6 سر کار هستند و ارائه خدمات از ساعت 6:30 الی 13 و پنجشنبه ها از ساعت 6:30 الی 12 می باشد. همچنین دستگاه هایی مانند بیمارستان ها و دستگاه هایی که به صورت 24 ساعته به مردم خدمات ارائه می کنند، ساعات خدمات رسانی آنها مانند قبل خواهد بود.

این مقام مسئول اضافه کرد: تمامی دستگاه های اجرایی در ستاد موظف به اجرای برنامه کاری از ساعت 6 صبح تا 14 و 45 دقیقه برای رعایت محدودیت 44 ساعته مقرر در قانون مدیریت خدمات کشوری هستند. تنها دستگاه هایی که 6 روز در هفته خدمات ارائه می دهند، می توانند پایان روز کاری را با رعایت مبلغ قانونی تغییر دهند. بنابراین با توجه به اظهارات این مقام مسئول و همچنین با توجه به اینکه در اصلاحات اخیر روز کاری روزانه بیش از 8 ساعت برای جبران تعطیلی ادارات در روزهای پنجشنبه به استثنای موسسات خدماتی مانند بانک ها، بیمارستان ها تعیین شده است؛ پنج‌شنبه‌ها ادارات به غیر از دستگاه‌های خدماتی مانند بانک‌ها، بیمارستان‌ها و غیره تعطیل است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا