اخبار روز

تناقض در آمار وزیر و معاون؛ در نهایت، چند منطقه حادثه خیز را تعمیر کرده اید؟

به گزارش مگتو، سالهاست که تلفات جاده ای به معضلی لاینحل تبدیل شده که انگار این تعداد قربانی عادی شده است و حالا بعد از هر نوروز یا مثلا چند روز تعطیل باید منتظر مرگ و میر باشیم، آماری که باید منتظر ماند و دید. . تا زمانی که پزشکی قانونی رقم دقیق خود را اعلام نکند، به نظر می رسد آمار بسیار بالاتر از کشورهای توسعه یافته باشد. به گفته قائم مقام مرکز تحقیقات ایمنی راه های کشور: مهم ترین شاخص تعداد فوتی ها به ازای هر صد هزار نفر است که این شاخص برای کشورهایی که در این زمینه پیشتاز بوده اند مانند سوئد و هلند است در میان رهبران 2 در صد هزار نفر رسیده است. میانگین کشورهای توسعه یافته حدود 10 یا 8 نفر است. در کشور ما وضعیت خوبی وجود ندارد و این تعداد به 20 نفر می رسد. به این معناست در اینجا ده برابر بیشتر از کشورهای توسعه یافته در تصادفات جان خود را از دست می دهند

علی توکلی کاشانی گفت: ما دو بحث داریم. از یک طرف به علت حادثه و از طرف دیگر به شدت حادثه بستگی دارد. عامل انسانی در وقوع حوادث چه در ایران و چه در خارج از کشور نقش دارد. ربطی به ایران و خارج از ایران ندارد. وقتی صحبت از شدت تصادف می شود، شرایط متفاوت است و عوامل دیگری در آن نقش دارند. راهماشین ها، وسایل ایمنی و کلاه ایمنی نقش زیادی در موتور سیکلت دارند…شاید 12 درصد تصادفات ناشی از مشکلات جاده ای است بودن.”

تناقض در آمارهای وزارت حمل و نقل جاده ای

قائم مقام مرکز تحقیقات ایمنی راه های کشور گفت: وضعیت راه های کشور حدود 12 درصد از علل تصادفات رانندگی را به خود اختصاص داده است، سهمی که علاوه بر کیفیت خودروها، می تواند باعث بروز حوادث رانندگی نیز شود. البته بدون رعایت نکات ایمنی

در حالی که نیاز به اصلاح جاده ها و خط کشی ها برای کاهش تلفات جاده ای احساس می شود، آمارهای متناقضی از سوی دولت وجود دارد. چند روز پیش سید کمال هادیانفر، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ۸ اردیبهشت ماه وی که امسال در برنامه صف اول صدا و سیما حضور داشت، گفت: طی جلسه ای که پلیس با سازمان راهنمایی و رانندگی داشتیم مشخص شد 887 نقطه ما حادثه خیز است. به گزارش پلیس کاروکی، رئیس پلیس راه با عوامل راهداری به گفت وگو نشسته و صورتجلسه این جلسه را تنظیم کرد. 887 امتیاز رسیده است که در واقع از منابع داخل وزارتخانه است با تاکید وزیر 412 نقطه حل شد که 475 مورد آن در سال جاری باقی مانده است این یکی از اولویت هاست.»

در حالی که وزیر راه و شهرسازی از آمارهای دیگری صحبت می کند. مهرداد بذرپاش یک روز پس از اعلام آمار توسط معاونش در جلسه هیات عامل دولت گفت:در سال گذشته 725 صحنه تصادفات رانندگی تعمیر و ترمیم شد و امسال با هدف گذاری شده تا حد زیادی مشکل مناطق حادثه خیز را حل خواهیم کرد که البته نیاز به وام 20 میلیارد تومانی دارد.

بین سخنان وزیر راه و شهرسازی و معاون وی در خصوص اصلاح نقاط حادثه خیز 313 امتیاز اختلاف وجود دارد. اینکه چرا آمارها تا این حد متفاوت است هنوز یک سوال است.

۲۳۳۲۳۳

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا