سبک زندگی

تهران برای این چند بچه‌پولدارِ خواننده حکم حیاط خلوت را دارد!

بهترین: به تازگی علیرضا جزایری (جی جی)، خواننده و آهنگساز گروه زدبازی، رستورانی در تهران افتتاح کرده است که ویدئوهای همبرگرهای او در فضای مجازی دست به دست شده است. پیش از این سهراب مصطفوی (MG) کافه خود را در حوالی زعفرانیه افتتاح کرده بود و سامان رضاپور (ویلسون) در حال تبلیغ برند لباس خود بود. خب اینها از شناخته شده ترین رپرهای فارسی در دو دهه اخیر هستند و با پلتفرم های مجازی خود به راحتی تبلیغات کسب و کارهای نوپا خود را مدیریت می کنند.

اعضای گروه زدبازی همیشه به ایران رفت و آمد دارند و چیزی که همیشه در اطراف اعضای این گروه بیشتر مشهود بوده سبک زندگی راحت و راحتی است که در طول اقامت در ایران برای آنها فراهم شده است. به هیچ وجه توبیخ نمی شوند و به فعالیت های اقتصادی شان می رسند و طرفدارانشان کاری به این جور مسائل ندارند، چون احتمالا با موسیقی شان خاطره دارند و هر چه هست، «زادبازی» احتمالاً از همه بیشتر است. گروه موسیقی ویژه بعد از انقلاب در ادامه مطلبی درباره این گروه بازخوانی می کنیم و با مسیر و حاشیه های این گروه طی دو دهه اخیر آشنا می شویم.

گروه زدبازی را می توان پرطرفدارترین گروه رپ فارسی دانست، بنابراین همیشه ابهامات زیادی در مورد آنها وجود دارد. با این حال آنها به طبقه خاصی از جامعه تعلق دارند و اکثر آنها از امکانات رفاهی بالایی برخوردار هستند. عدم دخالت آنها در مسائل سیاسی اجتماعی در موسیقی رپ که ذاتاً عصیانگر و معترضانه است، شایعات بسیاری را در پی داشته است. اگرچه تکنیک قابل توجهی دارند و کارشان در مهمانی های دهه هشتاد و نود شنیده می شد. در اینجا تا حد امکان نگاهی به زبادازی انداخته ایم.

اعضای گروه

باید گفت که اعضای اصلی این گروه سجل، جی جی، ام جی، سامان ویلسون، نسیم بودند و در ابتدا فقط مهراد هیدن، سامان ویلسون و ام جی این گروه را تشکیل دادند و بعدها جی جی، نسیم و سجل به این گروه پیوستند. پیوستند و با هم فعالیت داشتند. یکی یکی از دلایل شهرت این گروه سرشناس، فعالیت هایی بود که به صورت گروهی انجام می دادند و بیشتر موسیقی را با هم می خواندند و اولین آلبومی که همه این افراد در آن حضور دارند، آلبوم «زاخارنامه» است.

از فروپاشی تا بازگشت

پس از بازگشت سامان ویلسون، اختلافات زیادی در گروه به وجود آمد که در نهایت باعث شد دو تکه شود و در نهم مهر در سال 2013، در صفحه فیس بوک این گروه اعلام شد که گروه به دو بخش مختلف تقسیم شده است:

اول: سامان ویلسون، مهراد هیدن

دوم: سیجل، علیرضا جی جی و نسیم

و سهراب ام جی علاوه بر اینها با هر دو گروه جداگانه کار می کرد.

پس از گذشت سالها از سقوط زدبازی، در اسفند 2018 همه اعضای گروه به صورت مشترک عکسی از لوگوی گروه را در صفحات اینستاگرام خود منتشر کردند و به نوعی از بازگشت زدبازی خبر دادند. در نهایت در خرداد در سال 2019، آنها دو تک آهنگ جداگانه “Beche Mahal” و “Ice” را منتشر کردند. انتشار آهنگ یخ به دلیل شعارها و انتقادات علیه نیکمن و گروه ملتفت عوارضی را به همراه داشت. پیش از آن بین هیکاس و گروه زدبازی در مورد محتوا و مضمون آهنگ های زدبازی اختلاف نظرهایی وجود داشت که همیشه محل بحث بین مخاطبان رپ فارسی بوده است.

علیرضا جی جی

تهران برای این خواننده های پولدار مثل حیاط خلوت است!

بله بله یکی وی از اعضای گروه زدبازی و نام اصلی وی علیرضا جزایری است. او علاوه بر خوانندگی، آهنگسازی نیز دارد. علیرضا جی جی آهنگ های نکنی باور، چرا بادی، نشه خوب می داند را از آلبوم زاخارنامه ساخته و علاقه زیادی به این کار دارد.

باد ملایم

باد ملایم یکی او یکی از اولین دخترانی است که در گروه های رپ کار می کرد یکی او یکی از زنانی است که در رشته رپ آواز می خواند. او یکی او یکی از چهره های مشهور در بین زنان ایرانی به شمار می رود و می توان گفت یکی او یکی از دخترانی است که پیش از او هیچکس در ایران در زمینه رپ و هیپ هاپ خوانندگی نکرده است. نکته قابل توجه این است که نسیم متاهل و در حال حاضر از این گروه جدا شده و در حال حاضر در عرصه موسیقی فعالیتی ندارد و در خارج از ایران زندگی می کند.

سجل

تهران برای این خواننده های پولدار مثل حیاط خلوت است!

سجل یکی او را یکی از خوانندگان ثابت این گروه می دانند که پایه ثابت همه موسیقی هاست. سیجال در حال حاضر در ایران زندگی نمی کند و نام اصلی او سیاوش جلالی است. یکی یکی از دلایلی که خواننده ها و خواننده های رپ برای خود نام مستعار انتخاب می کنند بیشتر شناخته شدن و معروف شدن با این عنوان است و سجل این نام را برای خود انتخاب کرده است.

مهراد هیدن

تهران برای این خواننده های پولدار مثل حیاط خلوت است!

یکی مهراد هیدن یکی از مستعدترین افراد گروه زدبازی به شمار می رود زیرا علاقه زیادی به آهنگسازی و نواختن سازهای مختلف دارد. هرگز نباید فراموش کرد که تسلط کامل او در نواختن سازهای متعدد باعث موفقیت او در عرصه موسیقی و آهنگسازی شده است. مهراد یکی او یکی از بهترین افراد این گروه محسوب می شود که شهرت زیادی برای خود به دست آورده است. نام اصلی او مهراد مستوفی راد است.

سامان ویلسون

تهران برای این خواننده های پولدار مثل حیاط خلوت است!

یکی یکی از جنجالی ترین اعضای این گروه سامان ویلسون است که بیشتر فعالیت های او در زمینه موسیقی است و چند سالی بود که از موسیقی دور بود و خوانندگی نداشت اما پس از ورود مجدد به عرصه موسیقی و موسیقی. ، دوباره به گروه زدبازی پیوست. پیوست که باعث فروپاشی این گروه شد. البته نباید فراموش کرد که نام اصلی این فرد سامان رضاپور است. شایعاتی نیز در مورد این فرد وجود دارد یکی از بزرگان به شمار می رود.

سهراب ام جی

تهران برای این خواننده های پولدار مثل حیاط خلوت است!

سهراب ام جی یکی او را از افراد این گروه می دانند که نوعی اعتدال در این گروه ایجاد می کند و به دلیل پختگی چهره بسیار مورد توجه است. همانطور که قبلاً گفتیم وقتی این گروه به دو دسته سهراب تقسیم شدند یکی او یکی از افرادی بود که با این دو گروه کار می کرد و اکنون فقط خوانندگی دارد و نام اصلی او سهراب مراد خواه است.


حواشی گروه

باید گفت یکی این گروه یکی از پرطرفدارترین گروه های رپ فارسی محسوب می شود زیرا مشخص است که به دلیل مضامین شعرهایی که در موسیقی خود می خوانند به تفریح ​​و لذت از زندگی اهمیت زیادی می دهند. یکی یکی از دلایل ایجاد حاشیه های زیاد برای این گروه، نداشتن مشکل خاصی است. بسیاری از افراد حتی این گروه را خواننده نمی دانند و حتی این گروه مورد انتقاد افراد دیگر و خواننده های رپ قرار گرفته است.

تهران برای این خواننده های پولدار مثل حیاط خلوت است!

شاید بزرگترین دعوایشان در این سال ها با رضا فور بود. به نظر می رسد شروع این اتفاقات از سمت سامان ویلسون بوده است!

سامان ویلسون اما در مجالس و جلسات رپ علیه رهبر صحبت می کند و در جنجالی ترین کار خود در اجرای پس از خواندن آهنگ ترکی (از خزر تا خلیج) به حاضران گفت که این آهنگ دیس همه است. بچه های فقیر که پولدار هستند (منظور ویلسون بچه های محله نظام آباد بود.)

پس از مدت کوتاهی لیدر این مسائل را درک می کند و طی یک حرکت انفجاری، دیس ترکی کوبنده و بسیار جنجالی به نام Negative Effect را به همراه دیاکو، پلاکات و گنگ من منتشر می کند که هدف اصلی آن سامان ویلسون بود. در سال 1385 منتشر شد، با اینکه الفاظ رکیک زیادی در آن به کار رفته بود، اما به طرز عجیب و قابل توجهی توانست محبوبیت و شهرت پیدا کند. (البته بعدها شخص رهبری از انتشار این کرک ابراز پشیمانی کردند.)

تهران برای این خواننده های پولدار مثل حیاط خلوت است!

نکات جالب و قابل توجهی در مورد این مرخصی وجود دارد:

1- آهنگ دقیقا در روز تولد ویلسون ارائه شد.

2- اولین گفتگوی ترکی رهبر با هایدن و ویلسون بسیار جنجالی بود.

3- هنگام تماس از طرف رهبر ویلسون در مراسم تشییع جنازه یکی از آشنایانش بود.

تنها یک سال پس از انتشار این قطعه سامان ویلسون با ترک تابستان کوتاه از رپ خداحافظی کرد و با گذشت زمان تک تک اعضای زدبازی مشغول کار خود شدند و حتی یک بار از رپ خداحافظی کردند اما به دلیل فشار بی امان طرفدارانشان برای رپ بازگشتند. علاوه بر این، جدایی لیدر از صمت رکورد و شروع اختلاف با کسی باعث شد که طرفین موضوع را جدی نگیرند.

دوباره جرقه های جنجال زده شد

همه چیز بین دو طرف خوب پیش می رفت تا اینکه اعضای زدبازی از انتشار اولین آلبوم رسمی خود به نام زخرنامه خبر دادند. یکی این آهنگ به یکی از محبوب ترین آهنگ های آن دوران تبدیل شد. نکته بسیار جالب و عجیب این آهنگ حضور یکی از دوستان صمیمی و قدیمی خواننده در این آهنگ بود. (و بدرفتاری زدبازی از هیچ کس خیلی به آنها انتقاد کرد.) تنها کمتر از یک هفته پس از این آلبوم، لیدر قطعه دیس قدرتمند “چگل نامه” را منتشر کرد. این قطعه که یکی از پرطرفدارترین و قوی ترین دیس ترک های رپ فارس به حساب می آید، توانست رابطه بد بین دو طرف را دوباره راه اندازی کند.

تهران برای این خواننده های پولدار مثل حیاط خلوت است!

این بار زدبازی عقب نشینی نکرد و ام جی وارد شد مرداد در ماه همان سال، او یک دیسک کامل به نام “دروغ یک تعطیلات” ارائه کرد. این قطعه بسیار قوی بود و توانست تا حدی اعتبار از دست رفته زدبازی را بازگرداند (جالب است بدانید که در همان زمان قطعه ای به نام “دروغ” منتشر شد که به دلیل سبک و صدای بسیار شبیه خواننده) این آهنگ متعلق به فوور است اما خود فوور این موضوع را تکذیب کرد و بعداً مشخص شد که این آهنگ متعلق به محمد ام سی است. یکی او یکی از طرفداران اوست.) زدبازی در زمستان اول همان سال دوباره با ترک لی لی پول مشت های سنگین زیادی به بازیکن زد و اینجا بود که گوشت گاو بین دو طرف به اوج خود رسید.

پس از مدت کوتاهی، علیرضا جی جی بار دیگر با یک خروج ناگهانی فوور را رد کرد. در ابتدای این آهنگ صدای فحش دادن برادر فور به گوش می رسد و این آهنگ یادآور تاثیر منفی فورور بود. این آهنگ نسبتا با کیفیت بود ولی خیلی زودتر از چیزی که فکرش را می کنید جواب داده شد.

این بار علی اوج برادر تنی پورره به میدان آمد و با دیس ترک خانم جی جی دیسبک کامل به جی جی تقدیم کرد.

تهران برای این خواننده های پولدار مثل حیاط خلوت است!

پس از سالها در مرداد ماه 2018 یکی یکی از عجیب ترین اتفاقات رپ فارسی رخ داد و لیدر با دادن آهنگ ترکی به نام راک آ چاک به همراه مهراد هیدن و با آهنگسازی او در آلبوم گروه فرکانس از آشتی رسمی با زدبازی خبر داد. به نظر می رسید که پرونده جنجالی ترین رپ بیف فارسی بسته شده است مهر سال 1400 بود که ترک «هابیل» از سهراب ام جی با پاسخ سنگین رهبر به نام «کابیل» همراه شد. گویا داستان های این گروه با رپ فارس ادامه دارد.

نظر کاربران در مورد زدبازی

رضا نوشت: ما هم در جوانی زادبازی گوش می دادیم و اتفاقاً آن موقع خوشم می آمد.

میلاد همچنین اظهار داشت: اما خدای من الان متن های جدید هایدن و دوستانش کجا می روند؟

مهسا هم توییت کرد: الان جامعه داره منو میخوره وسط اختلافم!!

ناهید هم می گوید: نمی دانم چرا همیشه از زبادزی متنفر بودم. آیا تا به حال فکر می کردید که چنین گروهی در بین جوانان ایرانی ویروسی شود؟

منبع:برترینه

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا