اخبار روز

رقم نهایی افزایش حقوق بازنشستگان در ماه ژوئن


نصرالله دریابیگی با اشاره به لزوم افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران گفت: در جلساتی که اعضای شورای عالی مستمری بگیران با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاونان وی برگزار کردند، سه مورد را مطرح کردیم. پیشنهادات مهم در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تحت پوشش؛ اولاً افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تورم 43.6 درصدی فعلی را پوشش می دهد. ثانیاً در اجرای ماده 41 قانون کار، افزایش 35 درصدی حقوق باید در نظر گرفته شود و افزایش مزایا متناسب با درآمد کارگران و کارکنان دولت باشد.

نایب رئیس شورای عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه مذاکرات حقوق و دستمزد این مرکز همچنان ادامه دارد، مبنای افزایش حقوق سالانه بازنشستگان را مصوب شورای عالی کار عنوان کرد و گفت: ماده 41 قانون کار جمهوری اسلامی ایران و ماده 96 قانون تامین اجتماعی مسئول این امر هستند.

نصرالله دریابیگی افزود: مطالبات مرکز عالی بازنشستگان تامین اجتماعی، مطالبات حداقل 5 میلیون نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی و خانواده های آنان، افزایش حداقل 35 درصدی حقوق این قشر شریف و نجیب است و در صورت نیاز اجتماعی تابلوی امنیتی؛ تصمیم دیگری درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان از سوی هیات امنا و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اتخاذ می شود. آنها بازنشستگان را در شرایط بسیار بدی قرار خواهند داد.

این مسئول مرکز عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با تشریح نقش و جایگاه بازنشستگان امروزی در ارتقای صنعت کشور در سال های اخیر گفت: کسانی که در طول 45 سال گذشته جان و مال خود را فدای پیروزی انقلاب و انقلاب کرده اند. افتخار کشورمان برای 8 سال دفاع مقدس و سالهای حساس سازندگی. امروز جای آنها نیست که شاهد بی تفاوتی برخی مسئولان و مدیران و دست و پنجه نرم با مشکلات معیشتی باشند.

دریابیگی با اشاره به اینکه 60 تا 70 درصد بازنشستگان تامین اجتماعی کمتر از 10 میلیون تومان در ماه حقوق دریافت می کنند، گفت: درآمد بازنشستگانی که عضو کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی هستند تنها 15 روز از هزینه ها را پوشش می دهند که این در تضاد با پرداخت سایر افراد است. بازنشستگان

مسئول کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران با تاکید بر اینکه ذخایر صندوق تامین اجتماعی حاصل تلاش میلیون ها کارگر زحمتکش ایرانی است گفت: مسئولان سازمان های تامین اجتماعی در مقابل صاحبان صندوق تامین اجتماعی پاسخگو هستند. یعنی کارگران و بازنشستگان. ، و نباید مسئولیت تعهدات مالی خود در قبال کارگران بازنشسته را داشته باشند. آنها جهت های نادرست می دهند و به طرق مختلف از ماموریت خود طفره می روند.

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با یادآوری وعده های دولت و مجلس برای حل مشکلات معیشتی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: سوال من از دولتمردان به ویژه از وزیر تعاون و کار و منتخبان مردم، نمایندگان مجلس و همه مسئولان کشور، چگونه ممکن است تورم و گرانی در این کشور بیداد کند. با درآمد کمتر از 10 میلیون تومان ماهیانه می توانست هزینه های یک خانوار کوچک را تامین کند؟

دریابیگی گفت: امروز عملکرد برخی از مسئولان اقتصادی شرایط ناگواری را برای جامعه حقوق بگیر اعم از کارگران و بازنشستگان ایجاد کرده و موجب نارضایتی آنها شده است. این وضعیت قطعاً مغایر با ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس انقلاب و نظام است که خواهان گسترش عدالت در جامعه است. است. کارگران و بازنشستگان به نظام، امام راحل و رهبران آن وفادار بوده و خواهند بود و معتقدیم با رهبری مقام معظم رهبری وضعیت بهتر خواهد شد.

وی بار دیگر خواستار افزایش معقول حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با توجه به تورم اعلام شده از سوی مراجع مسئول شد و گفت: مفهوم عدالت اجتماعی توزیع عادلانه ثروت در جامعه است و امیدواریم مسئولان به ویژه اجتماعی مدیران حراست در این شرایط سخت در کنار جامعه شریف بازنشستگان باشند.

افزایش مستمری بگیران تامین اجتماعی تورم موجود 43.6 درصدی را پوشش می دهد.

ماده 41 قانون کار جمهوری اسلامی ایران و ماده 96 قانون تامین اجتماعی این مهم را روشن کرده است.

بازنشستگان تامین اجتماعی مطالبات حداقل 5 میلیون نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی و خانواده آنها افزایش حداقل 35 درصدی حقوق این قشر است.

در این سال 500 هزار شغل در شرکت های دانش بنیان پیش بینی کردیم که باید توسط دولت و شرکت ها محقق شود.

در این جلسه موضوع کمک به بازنشستگان تامین اجتماعی به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مقرر شد در صورت اعمال ابلاغ و تناسب احکام در این ماه باقی مانده از مجلس یازدهم، مجدداً تشکیل جلسه داده و وضعیت و شرایط احکام را بررسی کنیم.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا