اخبار روز

رئیسی وان دی ثبت نام فوری وام را آغاز کرد

وام فوری یکی ایجاد آسایش در زندگی مردم و امروز یکی از ترفندهای دنیای اقتصاد است یکی یکی از راهکارهایی است که افراد برای تامین نقدینگی لازم برای مشاغل مختلف خود از آن استفاده می کنند

شرایط وام فوری یک روزه اعلام شد

مشتریان بانک ایران زمین که دارای سپرده های کوتاه مدت عادی در این مجموعه هستند، حداقل 10 میلیون تومان در حساب خود نگهداری می کنند و چهار ماه از مسدود شدن حساب آنها می گذرد، می توانند برای دریافت وام 300 میلیون تومانی از “انتخاب” پلاس اقدام کنند. “طرح این مجموعه.

هرکس بخواهد تسهیلات 300 میلیون تومانی با سود 23 درصد از بانک زمین ایران بگیرد باید ضامن رسمی داشته باشد. علاوه بر این، وام کار شما باید توسط بانک تایید شود. برای دریافت این امداد نیز ارائه سفته الزامی است. زمان بازپرداخت اقساط این وام بسته به مبلغ وام و میانگین مدت حساب متغیر بوده و بین 12، 18 یا 24 ماه می باشد. برای مدت پرداخت اقساط، سود یک درصد به اصل مبلغ سپرده مشتری پرداخت می شود.

با توجه به شرایط اعلام شده و مدت بازپرداخت 24 ماهه این وام، مبلغ هر قسط 15 میلیون و 711 هزار و 991 تومان است. سود کل این تسهیلات 15 میلیون و 711 هزار و 991 تومان است. مبلغ وام و سود آن 377 میلیون و 87 هزار و 803 تومان است.

بانک زمین ایران یکی این بانک یکی از شناخته شده ترین بانک های خصوصی در کشور است که در سال 2019 فعالیت خود را آغاز کرد. موسسان این بانک گروهی متشکل از کارشناسان اقشار مختلف از جمله فعالان بخش های مختلف اقتصادی از جمله تولیدی و خدماتی، کارشناسان بانکی، جامعه پزشکی و مهندسی، دانشگاهیان، فرهنگیان و تعاونی ها تشکیل داده اند. در حال حاضر این بانک در قالب خدمات سپرده، ریالی و ارزی به مشتریان خود خدمات رسانی می کند.

وام فوری بالای 500 میلیون ویژه این افراد

با این حال هنوز ابهاماتی وجود دارد که این افزایش سقف پرداختی تا چه اندازه می تواند به حل مشکلات مسکن نخبگان کمک کند و اقساط ماهانه چقدر بالا خواهد بود.

در سال 1402 با توجه به تورم بخش مسکن و افزایش بی رویه قیمت اجاره بها، دولت تصمیم به افزایش سقف تسهیلات مسکن گرفت. در حال حاضر با اعلام مرکز ملی نخبگان، به نظر می رسد رویکرد دولت برای افزایش سقف تسهیلات مسکونی در سال 1403 ادامه داشته باشد.

نایب رئیس بنیاد ملی نخبگان بهمن در ماه 1402 وام مسکن نخبگان ابلاغ و به شورای پول و اعتبار پیشنهاد شد تا مبلغ وام مسکن به یک میلیارد تومان و مبلغ وام مسکن به سه میلیارد تومان افزایش یابد.

البته این پیشنهاد با تصویب نهایی همخوانی ندارد و اخبار حاکی از آن است که وام مسکن نخبگان به 2 میلیارد تومان و وام سپرده مسکن به 500 میلیون تومان افزایش یافته است. اما طبق آخرین آمار قیمت ملک، چند متر مربع خانه در تهران با دو میلیارد تومان می توان خرید؟

چند متر مربع خانه می توانید با وام فوری برای مسکن نخبگان بخرید؟

آخرین گزارش بازار املاک از سوی بانک مرکزی تهران نشان می دهد که میانگین قیمت مسکن در اسفند ماه 1402 به مترمربع 81 میلیون و 440 هزار تومان رسیده است.

بر این اساس در حال حاضر برای خرید یک خانه 50 متری در پایتخت باید به طور متوسط ​​حدود چهار میلیارد و 100 میلیون تومان هزینه کرد. به عبارت دیگر: با دو میلیارد تومان فقط می توان حدود 24 متر مربع آپارتمان در تهران خرید.

البته سقف فضای ناکافی برای خرید مسکن تنها مانع خریداران نیست و خودداری بانک ها از پرداخت وجوه مسکن مانع دیگری در این مسیر است.

اگرچه اکثریت وام مسکن در سال گذشته افزایش یافته است، اما اظهارات و حضور مستقیم مردم در شعب بانک ها نشان می دهد که اکثر این موسسات حاضر به پرداخت سقف جدید و در برخی موارد کل وام نیستند و فقط یک نرخ دارند. متقاضیان، “ما بودجه نداریم!”

با توجه به افزایش تورم در جامعه، سود کم این موسسات و طولانی بودن مدت بازپرداخت، چندین سال است که بانک ها ترجیح می دهند به جای سرمایه گذاری در بخش وام مسکن، این مبالغ را در مکان های سودآورتر سرمایه گذاری کنند.

در حال حاضر حتی متقاضیان وام نهضت ملی مسکن اغلب با مشکل تامین مالی مواجه هستند. این یکی یکی از دلایل اصلی کندی ساخت واحدهای مرتبط با این پروژه است.

نرخ بالا برای وام فوری برای خرید آپارتمان

یکی دیگر از موانعی که متقاضیان وام مسکن با آن مواجه هستند، اقساط ماهیانه بالایی است که گیرندگان باید پرداخت کنند.

بر اساس اطلاعات موجود، وام مسکن الیت نیز از این قاعده مستثنی نیست.

نرخ سود تامین مالی ساخت و خرید مسکن پس از تصویب در شورای پول و اعتبار 23 درصد با بازپرداخت حداکثر 20 سال است.

در نهایت محاسبه اقساط ماهانه بر عهده بانک های عامل است، اما با عنایت به این تصمیم و با توجه به اطلاعات موجود در خصوص وام مسکن نخبگان، مبلغ اقساط ماهانه وام مسکن نخبگان 38 برآورد شده است. میلیون و 740000 تومان.

همچنین اقساط وام 500 میلیون تومانی و سپرده مسکن با احتساب سود 23 درصدی و بازپرداخت پنج ساله حدود 14 میلیون تومان در ماه قابل محاسبه است.

با این اوصاف، گسترش امکانات مختلف بخش مسکن برای اقشار مختلف جامعه چندان کارآمد نخواهد بود. این تسهیلات با وجود افزایش سقف پرداختی، نه تنها بخش قابل توجهی از قیمت کل یک آپارتمان به خصوص در شهرهای بزرگ را پوشش نمی دهد، بلکه با توجه به موانع دیگر، حتی در صورت دریافت نیز مشکل مردم را حل نمی کند. ذکر شده.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا