اخبار روز

رژیم غذایی سالم برای پیشگیری از انواع سرطان

اگرچه هیچ تضمینی هنگام انتخاب مواد غذایی تحت عنوان {غذاهای ضد سرطان} وجود ندارد، اما یک انتخاب وجود دارد. مواد غذایی درمان مناسب می تواند به کاهش خطر عفونت کمک کند. در این بخش به شما نکاتی را در مورد اینکه چگونه می توانید از خطر ابتلا به سرطان پیشگیری کنید، ارائه می دهیم.

با مواد طبیعی از انواع سرطان جلوگیری کنید

1. میوه و سبزیجات زیاد بخورید:

به گزارش نمناک، میوه ها و سبزیجات سرشار از مواد مغذی و ویتامین هایی هستند که اعتقاد بر این است که خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش می دهند. علاوه بر این، خوردن غذاهای گیاهی باعث احساس سیری می شود و از مصرف محصولات قندی جلوگیری می کند.

پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای، رژیم غذایی مناسبی برای پیشگیری از سرطان است، زیرا مبتنی بر مصرف غذاهای گیاهی مانند میوه ها و سبزیجات است. غلاتتمرکز روی حبوبات و آجیل است.

2. چای سبز:

چای سبز یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند از آن جلوگیری کند سرطان کبد، سینه، پانکراس، ریه، مری و پوست موثر خواهد بود. محققان همچنین گزارش می دهند که وجود یک ماده شیمیایی غیر سمی به نام اپی گالوکاتچین تری گالات در چای سبز علیه اوروکیناز (آنزیمی مهم در رشد سرطان) عمل می کند. یک فنجان چای سبز حاوی 100 تا 200 میلی گرم از این ماده ضد سرطان است.

3. گوجه فرنگی:

بر اساس تحقیقات بر روی وجود آنتی اکسیدان لیکوپن در گوجه فرنگی همراه با بتاکاروتن، آلفاکاروتن و ویتامین E می تواند از برخی انواع سرطان جلوگیری کند، مانند: سرطان پروستات در مردان و در ریه ها به خوبی عمل می کند. گوجه فرنگی پخته خواص زیادی دارد زیرا به این ترتیب لیکوپن رایگان و در دسترس بدن است.

4. روغن زیتون:

در کشورهای مدیترانه ای از روغن زیتون در پخت و پز و تهیه سالاد استفاده می شود و می توان آن را یک غذای ضد سرطان به حساب آورد و برخی مطالعات نشان می دهد که در این میزان نیز چنین است. سرطان پستان در کشورهای مدیترانه ای به طور قابل توجهی کمتر از سایر کشورها است.

5. انگور:

انگور قرمز سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام رسوراترول است و ممکن است با سرطان مبارزه کند. این مقاله در آب انگور قرمز فراوان است و از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

6. سیر و پیاز:

طبق تحقیقات، سیر و پیاز می توانند با تولید نیتروزامین از بدن محافظت کنند سرطان روده بزرگ ذخیره بزرگ، کبد، سینه و معده. در واقع، هر چه سیر و پیاز داغ تر باشند، ترکیبات شیمیایی فعال تری دارند که می تواند از سرطان جلوگیری کند. به همین دلیل مصرف روزانه یک حبه سیر توصیه می شود.

7. ماهی:

ماهی های چرب مانند سالمون و تن حاوی اسیدهای چرب هستند امگا 3 با کاهش خطر ابتلا به سرطان هستند پروستات مربوط است. اگر به دنبال جایگزینی برای ماهی هستید، استفاده از دانه کتان نیز توصیه می شود.

8. توت ها:

توت ها حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که با جلوگیری از رادیکال های آزاد با سلول های سرطانی مبارزه می کنند. ترکیبات موجود در توت ها رشد و گسترش سلول های سرطانی را نیز متوقف می کند. بنابراین زغال اخته ، تمشک و توت فرنگی آن را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

9. سبزیجات چلیپایی:

سبزیجات چلیپایی مانند بروکلی، کلم و گل كلم آنها برای مبارزه با سرطان عالی هستند. محققان دریافتند که اجزای این سبزی می تواند از بدن شما در برابر رادیکال های آزاد که به DNA سلول ها آسیب می زند، محافظت کند. این سبزی همچنین می تواند رشد تومورها را کند کرده و حتی آنها را از بین ببرد.

10. زردچوبه:

زردچوبه یک ادویه پرتقالی است که متعلق به هند است. این ادویه حاوی ماده ای به نام کورکومین است که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

کورکومین سلول های سرطانی را مهار کرده و به کوچک شدن آنها کمک می کند.

11. غلات کامل:

غلات حاوی مقادیر زیادی فیبر و آنتی اکسیدان هستند که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. مصرف غلات همچنین خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد. کدام دیگران ، برنج قهوه ای و نان سبوس دار و پاستا نمونه هایی از این غلات غلات کامل هستند.

12. سبزیجات برگ سبز:

سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و کاهو آنها منبع خوبی از آنتی اکسیدان هایی مانند بتاکاروتن و لوتئین هستند. مواد شیمیایی موجود در این سبزی با سرطان مبارزه می کند و از رشد برخی از سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

13. لوبیا:

مخصوصا لوبیا لوبیا چیتی و لوبیاهای قرمز آنها منابع بسیار خوب و غنی از آنتی اکسیدان هستند و باید در آنها گنجانده شود رژیم غذایی در برابر سرطان شامل شود لوبیا آنها همچنین حاوی فیبر هستند که خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا