اخبار روز

نسل Z از دیدگاه یک اقتصاددان/چرا نباید نگران این جوانان باشیم؟

به گزارش مگتو، نسل بزرگی از جوانان در حال ظهور است. جهانی، حدود 2 میلیارد نفر بین سال‌های 1997 تا 2012 متولد شده‌اند و متعلق به نسل Z هستند. در ایالات متحده و بریتانیا، این گروه یک پنجم جمعیت را تشکیل می‌دهند که رقیب بچه‌های بومی هستند. در حالی که در هند و نیجریه تعداد جوانان به طور قابل توجهی بیشتر از افراد مسن است. یک روایت ساده برای هر نسل وجود دارد: بومیان با ثروت پس از جنگ و هزاره ها با بحران مالی 2007-2009. برای نسل Z، تصور عمومی این است که گوشی های هوشمند آنها را غمگین کرده اند و آینده تیره تری در پیش دارند.

در جوامع غربی، اکثر مردم بر این باورند که کودکان امروز هیچ فرصتی بهتر از والدینشان در گذشته در زندگی نخواهند داشت. مشکلات خرید خانه و تغییرات آب و هوایی نیز جوانان را نگران می کند. دانشمندان علوم اجتماعی نگرانند که نسل Z که بیشتر وقت خود را آنلاین سپری کرده اند، اکنون از اضطراب و افسردگی رنج می برند. برخی از سیاستمداران در ایالات متحده و بریتانیا در حال بررسی ممنوعیت استفاده از تلفن های هوشمند و محدود کردن رسانه های اجتماعی برای کودکان زیر 16 سال هستند.

همه این موارد می تواند ما را نسبت به نسل Z کمتر امیدوار کند. اما وقتی به جهان و در مقیاس بزرگتر نگاه می کنیم، می بینیم که جوانان زومر به سرنوشت تلخی دچار نمی شوند. از بسیاری جهات عملکرد خوبی دارند:

حدود چهار پنجم از جمعیت 12 تا 27 ساله جهان در بازارهای نوظهور زندگی می کنند و به لطف رشد و گسترش فناوری، وضعیت بهتری نسبت به والدین خود دارند.
با این حال، در برخی زمینه‌ها این نگرانی وجود دارد که پیشرفت سریع دهه‌های اخیر تکرار نشود. این ترس در چین مشهود است.
ژنرال Z به درستی در حال کسب مهارت های قابل فروش است. هدف اکثر آنها تحصیل در رشته های مهندسی و پزشکی است. در حالی که علوم انسانی از مد افتاده است.

واضح است که نسل Z در حال تغییر دنیای کار است. آنها قدرت مذاکره را دارند – و این را می دانند. بسیاری از هزاره ها در سایه بحران مالی جهانی بزرگ شدند و از درخواست افزایش حقوق خودداری کردند. به نظر می رسد که نسل Z کمتر نگران ترک شغل خود برای فرصت های بهتر یا زندگی راحت هستند.

به دلیل علاقه بیشتر آنها به مسائل اجتماعی و زیست محیطی، نسل Z می تواند تأثیر مهمی بر جامعه داشته باشد. این جوانان کمتر به شب زنده داری و مصرف مواد مخدر توجه می کنند و زندگی غیرمسئولانه ای ندارند. البته این تفاوت ها می تواند احساس تنهایی را افزایش دهد و در ارتباطات شخصی و روابط جنسی اختلال ایجاد کند. علاوه بر این، موارد گزارش شده از اضطراب و افسردگی در برخی مناطق در حال افزایش است، اگرچه این افزایش ممکن است به دلیل افزایش آگاهی از مسائل مربوط به سلامت روان باشد.

نسل Z به طور قابل توجهی دنیای کارگری و اجتماعی را شکل داده است. آنها مهارت ها و نقاط قوتی دارند که آنها را قادر می سازد نقش مهمی در جامعه و بازار کار ایفا کنند. این جوانان با اراده قوی هستند و ترجیح می دهند به دنبال فرصت های بهتر در زندگی باشند. از سوی دیگر، افراد میانسال ممکن است نگران آموزش جوان Z و تأثیری که بر جامعه می گذارند بر اساس تجربیات قبلی خود باشند. اما اگر این تحولات در نهایت به نفع جامعه باشد و فرصت های بهتری برای همه مردم ایجاد کند، آنها نیز می توانند از این فرصت ها بهره مند شوند.

نسل Z بیشتر درگیر فضای مجازی و فناوری روزمره است. سرعت یادگیری گوشی‌های هوشمند و برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی باعث شده تا این جوانان به دنبال راه‌هایی برای مدیریت بهتر و کارآمدتر فضای مجازی باشند. اینکه آیا این فضای مجازی به نفع آنهاست یا تاثیر منفی بر روان آنها دارد بحث برانگیز است. اما به تدریج در حال توسعه روش هایی برای استفاده بهینه از فضای مجازی هستند تا از مزایا و معایب آن نهایت استفاده را ببرند.

در گذشته، فناوری های جدید همیشه با مشکلاتی همراه بودند. همینطور استفاده از فضای مجازی مستلزم تعادل و مدیریت صحیح است.

با اقداماتی مانند آموزش مضرات فضای مجازی به جوانان، آموزش مدیریت زمان و ایجاد محدودیت در استفاده از شبکه های اجتماعی می توان از بروز مشکلات روانی و اجتماعی جلوگیری کرد و از مزایای این فناوری به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. مسیر.

۲۳۳۲۳۳

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا