اخبار روز سینما

نماز جماعت در کشور ما ورشکسته است چهار مسجد کنار حرم ها را ملاک قرار ندهید.

شیخ حسین انصاریان در مراسم یادبود آیت الله بروجردی:

شیخ حسین انصاریان در مراسم سالگرد آیت الله العظمی بروجردی هشدار داد: اکنون نماز جماعت در کشور ما ورشکست شده و رو به اتمام است.

پی ام آپلود به نقل از رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی که عصر امروز بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع برگزار شد، اظهار داشت: بعد از غیبت صغری حضرت آیت الله بروجردی مرجعیت شیعه نمایندگان مردم با تکیه بر موضوعات معنوی به اوج خود رسیدند، اوجی که در حد توان و ظرفیت علما و اصحاب با کلام اولیای خدا بود و با قوای معنوی به این امر واقف شدند که در پیشگاه مقدس پروردگار بودند، علاوه بر روابط مادی و ملت، وظایف عظیم عرشی و ملکوتی نیز بر عهده آنان است.

وی با اشاره به اینکه قوای معنوی در درجه اول علم بود، افزود: علما به رب، معاد، قرآن، نبوت و امامت عارف شدند و از این طریق به همه این حقایق و رب النوع یقین پیدا کردند. کائنات در حد نیاز با پرتو معرفتی که از قرآن و روایات به دست آمده بود راه را ادامه داد.

سخنران مراسم به آن علم کلام اشاره می کند نبود بلکه بحث تختی و پادشاهی است، فرمود: علما در پرتو معرفت اخلاص پیدا کردند و دریافتند که اگر این عنصر در زندگی آنها نباشد، زندگی بی ارزش است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: اگر سرچشمه زندگی انسان در عمل و اخلاص باشد، انسان را به کجا می رساند؟ علما در عصر ابهام پس از علم و اخلاص از پیوند تقوا برای حرکت و رسیدن به کرامت استفاده کردند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امیرالمومنین تقوا را بالاتر از همه فضایل می داند، تصریح کرد: تقوا یعنی دوری از همه گناهان درونی و بیرونی. این کلید درهای رحمت خاصه و کلید گشایش تشخیص های صحیح است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان تاکید کرد: با پرتو علم و عمل صالح، مسئولیت خود را یافته و عاشقانه و خستگی ناپذیر عمل کردند. فقط یک روز به رحلت آیت الله بروجردی باقی نمانده بود و در حالی که ایشان چشم باز می کردند و سوال می پرسیدند از شدت بیماری صحبت نمی کردند. آیا رسول من برای نشر اهل بیت (ع) به مصر رفت؟ اگه هنوز نرفته براش بفرست

وی افزود: بدون اطلاع علمای مصر پولی به صاحبان قلم مصری می دادند تا کودکان را در قالب داستان با معارف شیعیان و اهل بیت آشنا کنند و از این طریق، یعنی راه. ، برای نشر عصمت و طهارت اهل بیت از مبارزه خسته نشدند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان خاطرنشان کرد: نور علم و اخلاق انسان را به این درجه از عظمت می رساند. قرآن هم از رحمت پیامبر می گوید که ای پیامبر اگر خشن و سنگدل بودی یک نفر به تو نمی رسید.

وی در ادامه سخنان خود از شخصیت برجسته علما و دوری آنان از دنیا و کسب مقامات دنیوی که همواره اختیارات را به دیگران واگذار می کردند و این مقام را بسیار بزرگ و باشکوه می دانستند، بیان کرد.

سخنران مراسم سالگرد آیت الله بروجردی با بیان اینکه علما نماز جماعت خود را ترک نمی کنند، اظهار داشت: نماز جماعت در کشور ما ورشکسته است و به آخر راه می رسد. نگاه نکنید مساجد اطراف حرم ساعت ها باز هستند و مردم را به نماز دعوت می کنند. کمی بیشتر به مساجد نگاه کنید، مخصوصاً در شهرهای بزرگ که یا بلافاصله بعد از نماز تعطیل می شوند یا اصلاً نمازگزار نیستند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا