عمومی

نیروی دریایی قدرتمند ایران امنیت را تضمین می کند

28 نوامبر در تقویم ایران روز ملی نیروی دریایی است.

جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۷ با رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا دیدار کردند.

رهبر انقلاب در این دیدار اتکاء به نیروهای انسانی جوان، مؤمن و با انگیزه را رمز حل مشکلات در همه بخش‌های کشور از جمله نیروهای مسلح خواندند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر ضرورت افزایش تلاش‌ها و آمادگی‌ها، یادآور شدند: هر چه می‌توانید توانایی‌ها و آمادگی‌های خود را افزایش دهید تا دشمنان ایران حتی جرأت تهدید این ملت بزرگ را نداشته باشند.

فرمانده معظم کل قوا در این دیدار که به مناسبت روز ملی نیروی دریایی ارتش برگزار شد، با اشاره به جبهه گسترده دشمنان و رقبا در مقابل نظام جمهوری اسلامی، اظهار داشتند: این واقعیت علاوه بر اینکه ضرورت جبران کاستی‌های گذشته، اهمیت کار فزاینده و فشرده را در تمامی بخش‌های نظام از جمله نیروی دریایی نشان می‌دهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه پیشرفت‌های ارتش از ابتدای انقلاب اسلامی به‌ویژه نیروی دریایی ارتش، قابل توجه و شگفت‌انگیز بوده است، افزودند: نسل کنونی نیروی دریایی ارتش عمیقاً به نبوغ و توانایی‌های خود و تحقق پروژه‌ها اعتقاد دارد. از جمله اضافه شدن ناوشکن سهند و زیردریایی های فاتح و غدیر به نیروی دریایی امکان پیشرفت بیشتر را می دهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تشدید آمادگی نیروهای مسلح را عاملی برای بازدارندگی و وحشت دشمنان دانستند و تأکید کردند: جمهوری اسلامی قصد جنگ با کسی را ندارد. اما باید آنقدر توانمندی های خود را تقویت کنید تا نه تنها دشمن از حمله به ایران بترسد، بلکه در نتیجه اتحاد، توان و حضور مؤثر نیروهای مسلح در میدان، سایه ارعاب و تهدید نیز از بین برود. دور از ملت ایران

نیروی دریایی قدرتمند ایران امنیت را تضمین می کند

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 22 نوامبر 2022 اظهار داشت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به دلیل توانمندی های علمی و صنعتی در زمینه ساخت انواع شناورها و تجهیزات پروازی و همچنین انواع تجهیزات راهبردی تسلیحات نقشی محوری در تامین امنیت منطقه و جهان دارد.

ایرانی با اشاره به آخرین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش، یادآور شد: برای اولین بار بالگردهای تهاجمی نیروی دریایی ارتش به نیروی دریایی ارتش ملحق می شوند که کمک زیادی به عملیات دریایی به ویژه شناورهای اسکورت خواهد کرد.

وی افزود: هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفته همچنین یگان‌های دریایی نیروی دریایی ارتش را قادر می‌سازد تا مناطقی در شعاع عملیاتی حداقل 2000 کیلومتر را پوشش دهند.

ایرانی خاطرنشان کرد: یگان‌های نیروی دریایی ایران هم‌اکنون در اقیانوس هند، اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام حضور دارند و از کانتینرهای تجاری و نفتکش‌های متعلق به یا اجاره‌ای جمهوری اسلامی در حین مأموریت خود در آب‌های بین‌المللی محافظت می‌کنند.

فرمانده معظم کل قوا تاکید کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از قابلیت پرواز همزمان صدها هواپیمای بدون سرنشین برای انجام ماموریت های مختلف برخوردار است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در چند ماه آینده قصد داریم رزمایش مشترکی را با حضور کشورهایی که با آنها قراردادهای دوجانبه یا چندجانبه امضا کرده‌ایم در منتهی الیه شمالی اقیانوس هند برگزار کنیم.

در اواسط ماه جولای، نیروی دریایی ایران با تشکیل یک لشکر ویژه که وظیفه حمل و نقل و عملیات پهپادهای مختلف را بر عهده داشت، نیروی خود را ارتقا داد.

نخستین لشکر پهپادبر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که متشکل از یگان‌های مختلف سطحی و زیرسطحی است، طی مراسمی در آب‌های بین‌المللی اقیانوس هند رونمایی شد.

این لشکر قابلیت حمل انواع پهپادهای رزمی، نظارتی و انتحاری را دارد و به ناوگان جنوب کشور پیوسته است.

کارشناسان و مهندسان نظامی ایران در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری در تولید طیف وسیعی از تجهیزات بومی داشته‌اند و نیروهای مسلح را به خودکفایی رسانده‌اند.

مقامات ایرانی بارها تاکید کرده اند که این کشور در تقویت توانایی های نظامی خود از جمله قدرت موشکی خود که تماماً برای دفاع است تردید نخواهد کرد و توانمندی های دفاعی ایران هرگز مشمول مذاکره نخواهد شد.

نیروی دریایی قدرتمند ایران امنیت را تضمین می کند

امیر دریادار شهرام ایرانی در تاریخ ۴ مهر ۱۳۹۱ با اشاره به آخرین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه توان موشکی کروز زمین به زمین ایران بسیار افزایش یافته است، گفت: ناوشکن های ایران قرار است برای اولین بار در دریاها حضور داشته باشند. زمان با 8 پرتاب کننده موشک کروز.

وی درباره زمان تجهیز ناوشکن های ارتش به موشک کروز ابومهدی خاطرنشان کرد: روند تجهیز این ناوشکن ها انجام می شود و به موشک های کروز قدرتمندتر نیز مجهز می شوند.

این موشک می تواند در محیط جنگ الکترونیک وظیفه خود را انجام دهد و آزمایشات آن انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه توان رزمی، میزان انهدام و برد موشک‌های کروز ابومهدی قابل توجه است، افزود: افزایش برد موشک‌ها در دستور کار است.

مرکز بین‌المللی کنترل امنیت دریایی در سومین مهرماه ۱۳۹۱ طی مراسمی با حضور دریادار شهرام ایرانی به عنوان فرمانده نیروی دریایی ارتش، فرماندهان و نمایندگان هندوستان در منطقه سوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال اقیانوس هند افتتاح شد. سمپوزیوم دریایی اقیانوس (IONS) و وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران.

دریادار ایرانی در مراسم افتتاحیه این مرکز گفت: همزمان با نشست اعضای کارگروه امنیت دریایی IONS مرکز امنیت دریایی در حاشیه شمالی اقیانوس هند و سواحل مکران افتتاح شد. یکی از مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین مناطق ساحلی جهان».

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش برای دومین سال متوالی مسئولیت کارگروه امنیتی IONS را بر عهده دارد و برای پیشبرد این سمپوزیوم مهم منطقه ای از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

2 فروند ناو جنگی جدید تا پایان سال به نیروی دریایی سپاه می پیوندند

نیروی دریایی قدرتمند ایران امنیت را تضمین می کند

امیر دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اوایل مهرماه سال جاری اعلام کرد که دو ناوشکن جدید تا پایان سال جاری (۳۰ اسفند ۱۳۹۲) به نیروی دریایی سپاه می‌پیوندند.

وی با بیان اینکه امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات نظامی را در اختیار دارد، افزود: دومین شناور شهید سلیمانی تا پایان سال ساخته می شود.

تنگسیری افزود: سومین ناوشکن نیروی دریایی سپاه در وزارت دفاع و تدارکات نیروهای مسلح در دست ساخت است.

همچنین دریادار تنگسیری در 31 مهرماه گفت: شناور شهید باقری که ساخت آن در آینده به پایان می رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل، دارای باندی است که پهپاد می تواند روی آن حرکت کند، پرواز کند و روی آن بنشیند. آن را هنگام بازگشت

شناوری با طول 240 متر و ارتفاع 21 متر، مجهز به هلیکوپتر، موشک و پهپاد. وی ادامه داد: حدود 60 پهپاد می توانند پرواز کنند و روی عرشه آن بنشینند.

ایران در تسریع روند طراحی شناورهای رزمی پیشتاز است

نیروی دریایی قدرتمند ایران امنیت را تضمین می کند

تنگسیری در 5 شهریور گفت که ایران قرار است در سال آینده کشتی جدیدی به نام «ابومهدی المهندس» بسازد.

وی گفت: 18 ماه طول کشید تا ایران کشتی گشتی رزمی «شهید سلیمانی» را که اخیراً رونمایی شده است، بسازد.

وی ادامه داد: اکنون ایران قادر است ظرف یک سال یک شناور طراحی و بسازد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: سرعت ناوهای جنگی ساخت ایران بیش از سه برابر شناورهای آمریکایی است.

 

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا