اخبار روز

هیئت داوران بخش داستان کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند

چیزی را گزارش کنید مگتو، روابط عمومی جشنواره ملی فیلم ایران، بهمن ارک، آرش رصافی، مونا زندی حقیقی، بهروز شعیبی و نقی نعمتی به عنوان داوران بخش نمایش کوتاه مرحله اول این رویداد هنری انتخاب شدند.
65 فیلم کوتاه داستانی از نقاط مختلف کشور و از فرهنگ ها و اقوام مختلف برای رقابت در این بخش انتخاب شدند.
معرفی مختصری از سوابق اعضای هیئت داوران بخش فیلم کوتاه داستانی:
بهمن اریک کارگردان و برادرش بهرام با فیلم کوتاه هیوان به شهرت رسیدند. این فیلم جوایز متعدد ملی و بین المللی از جمله جایزه بنیاد سینه در جشنواره کن دریافت کرد. فیلم سینمایی «پوست» این دو برادر نیز با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.
آرش رصافی کارگردان، تدوینگر و فیلمبردار و نویسنده کتاب «سینما رباعی» درباره فیلمنامه‌های کوتاه است. او سابقه مدیریت در سطوح مختلف انجمن سینمای جوانان ایران را دارد.

مونا زندی حقیقی کارگردان سینما اولین فیلم خود را با عنوان «عصر جمعه» پس از چند فیلم مستند و کوتاه در سال 1383 ساخت که برنده جوایز متعدد داخلی و خارجی شد. وی همچنین کارگردان فیلم بنفشه آفریقایی با بازی فاطمه معتمدآریا است. این فیلم نیز مورد تحسین بسیاری قرار گرفت.
بهروز شعیبی کارگردان، بازیگر و تهیه کننده فیلم هایی چون «دهلیز»، «سیانور»، «هیزم شکن» و «بدون قرار» و بیش از ده فیلم از جمله «طلا و مس»، «مهمان داریم» و استخوان”. مغز”
نقی نعمتی کارگردان، تهیه کننده، فیلمنامه نویس و مستندساز و تهیه کننده فیلم های سه و نیم، سه و نیم و فیلم کوتاه وظیفه گمشده است.
اولین دوره جشنواره ملی فیلم اهالی فرهنگ و هنر مؤسسه فصل هنر و بنیاد ایران شناسی به دبیری کمال تبریزی و با شعار «اقوام ریشه سرزمین ایران» 26 تا 30 اردیبهشت ماه در تهران برگزار می شود.
بخش اصلی شامل فیلم‌های بلند (کوتاه و بلند)، مستند، انیمیشن و نماهنگ با توجه به موضوع جشنواره است که شامل اکوسیستم، آیین‌های فرهنگی و مذهبی، سبک زندگی، آداب و سنن مردمان ایرانی، تاریخ مردمان است. ، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و ظرفیت های گردشگری.
اسامی هیئت منصفه سایر بخش ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

۲۴۵۲۲۰

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا