اخبار روز

این گوشی با بازیافت قوطی نوشابه ساخته شده است!


به گزارش مانیبان؛ سامسونگ که با معرفی سری گلکسی اس 24 وارد عصر جدیدی در تولید گوشی های هوشمند شده است، حالا قصد دارد با رعایت چند نکته به حفظ محیط زیست کمک کند. بنابراین در پروژه «کهکشان برای زمین» سامسونگ، تمامی عناصر تولید گوشی های این شرکت از مواد ساخت تا بسته بندی نهایی با توجه به سازگاری با محیط طراحی و تولید می شود.

این شرکت در دهه گذشته سعی کرده است از قطعات ساخته شده از مواد بازیافتی با کارایی بالا در فرآیند تولید محصولات خود استفاده کند. علاوه بر این، این شرکت طراحی و بسته بندی محصولات شیشه ای خود را برای استفاده کمتر از منابع طبیعی در تولید آنها بازتعریف کرده است.

از این نظر، این شرکت کره ای برای اولین بار در تاریخ خود از کبالت، عناصر خاکی کمیاب و فولاد بازیافتی برای ساخت قطعات کلیدی گوشی های گلکسی استفاده کرده است. طبق گزارش منتشر شده، به عنوان مثال، باتری گلکسی اس 24 اولترا حداقل 50 درصد کبالت بازیافتی، 100 درصد عناصر خاکی کمیاب بازیافتی و حداقل 40 درصد فولاد بازیافتی استفاده شده در بلندگوهای لوگوی این کشتی سامسونگ است.

در سال 2022، شرکت کره ای سامسونگ برای اولین بار در سری گلکسی اس 22 خود از “شبکه های ارواح” یا “شبکه های سرگردان” استفاده کرد که گام مهمی در جهت حفاظت از محیط زیست بود. متعاقباً از پلاستیک های بازیافتی تورهای ماهیگیری رها شده در اقیانوس، بشکه های آب و بطری های PET در تولید تمامی محصولات این سری استفاده شده است.

این شرکت پیشرو در عرصه فناوری، تورهای ماهیگیری بازیافتی دور ریخته شده را با کمک سازمان های بین المللی جمع آوری کرده و پس از جداسازی و تمیز کردن، به گرانول پلی آمید بازیافتی با کارایی بالا تبدیل می کند. این شرکت همچنین مواد PET بازیافتی و پلی کربنات را از بشکه های آب و بطری های PET دور ریخته شده تولید می کند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا