اخبار روز

پیش بینی جدید بورل از پایان جنگ اوکراین

به گزارش مگتو، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت انتظار ندارد به این زودی ها درگیری ها در اوکراین پایان یابد، اما اتحادیه اروپا باید به حمایت نظامی خود از کی یف ادامه دهد.

بورل در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در عربستان سعودی درباره همکاری های بین المللی برای توسعه جهانی گفت: زمانی که در ابتدای جنگ گفتیم از اوکراین حمایت می کنیم، باید تا زمانی که سربازان اوکراینی و ولادیمیر رئیس جمهور روسیه مقاومت کنند، ادامه دهیم. پوتین تصمیم می گیرد به جنگ پایان دهد. بیایید این حمایت را ادامه دهیم. اما این به این سرعت اتفاق نخواهد افتاد.»

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه جنگ اوکراین حداقل تا انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا در ماه نوامبر ادامه خواهد داشت، گفت: در این مدت باید به حمایت از مردم اوکراین ادامه دهیم. اما ما می توانیم اطمینان حاصل کنیم که اوکراینی های بیشتری به این شکل کشته نمی شوند.

دونباس منطقه ای در شرق اوکراین است که از دو جمهوری خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» تشکیل شده است. چهار منطقه زاپوریژژیا، دونتسک، لوهانسک و خرسون که بخشی از خاک اوکراین بودند، در پایان سال 2022 از طریق همه پرسی توسط نیروهای مسلح روسیه به خاک این کشور ضمیمه شدند.

بورل گفت که تخمین این که اروپایی ها چه مدت و چه مقدار پول باید به اوکراین بدهند دشوار است، اما اگر اتحادیه اروپا به حمایت خود از کی یف پایان دهد، سرنوشت جهان به کلی تغییر خواهد کرد.

311311

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا