اخبار روز

نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت تحقیق و توسعه شرکت ایوان بهمن شیمی باز شد

واحد تحقیق و توسعه (R&D) شرکت دانش ایوان بهمن شیمی در مسیر توسعه محصولات دانش بنیان دارویی، یکشنبه 9 اردیبهشت ماه این در سال 1403 در مراسمی با حضور دکتر افتتاح شد. محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری حضور داشت.

بخش تحقیق و توسعه آوان بهمن شیمی با تجهیز به پیشرفته ترین تجهیزات و فناوری های روز دنیا، مولکول های پزشکی را از طریق تیمی از متخصصان برجسته در زمینه شیمی و داروسازی توسعه می دهد. این بخش مسئولیت توسعه مواد اولیه دارویی جدید و همچنین بهینه سازی روش های تولید محصولات موجود را بر عهده دارد.

دکتر. زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر حمایت از شرکت های دانش بنیان و نوآور در حوزه سلامت، گفت: در کشور ما رویکرد جدیدی به علم و فناوری وجود دارد که مسیر را تغییر داده است. تبدیل علم به تکنیک در دستور کار مراکز. دانشگاه ها فقط تا حدی فناوری را توسعه می دهند و بعد از آن بخش خصوصی و صنعت باید کنار هم جمع شوند و بر اساس قوانین و مسیر مشخص تولید دانش رشد و توسعه پیدا کنند.

دکتر. محمدرضا عبداللهی، مدیرعامل شرکت ایوان شیمی با ابراز خرسندی از افتتاح واحد تحقیق و توسعه، گفت: ما متعهد به تولید مواد اولیه دارویی با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی هستیم نقطه عطفی در “امیدواریم با کمک این بخش بتوانیم کمک موثری در ارتقای سلامت جامعه از طریق توسعه و بهینه سازی محصولات جدید داشته باشیم.”

نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت تحقیق و توسعه شرکت ایوان بهمن شیمی باز شد

وی افزود: ایوان شیمی همواره با توسعه دانش فنی محصولات باکیفیت و موثر و در عین حال کاهش وابستگی کشور به مواد اولیه دارویی، در جهت ارائه محصولات دارویی پایدار و ایمن گام برمی دارد تولید صنعتی یکی از ارزش های اصلی این شرکت است.

دکتر. عبدالهی افزود: از دیگر اهداف راهبردی این شرکت و در راستای ارتقای نظام سلامت کشور می‌توان به ایجاد یک مرکز تولیدی منطبق بر اصول GMP برای تولید محصولات با قدرت بالا و LVHV برای تولید محصولات درمانی در کشور اشاره کرد. برای فعال کردن مناطق جدید.”

مدیرعامل شرکت ایوان شیمی بر اهمیت محصولات دانش بنیان تاکید کرد و افزود: شرکت ایوان شیمی بر اساس مصوبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکنون موفق به اخذ گواهینامه دانش بنیان برای سه محصول خود شده است لازم به ذکر است که این شرکت برای اولین بار در کشور اقدام به تولید و فروش مولکول تلمیسارتان کرد. یکی محصولات جدید شامل دسته قلبی عروقی با هدف کنترل فشار خون می باشد.

در حال حاضر 30 مولکول در خط لوله توسعه شرکت ایوان شیمی وجود دارد که از این تعداد 4 مولکول در مرحله تولید و فروش صنعتی، 11 مولکول در مرحله اخذ مجوز توزیع در سال جاری، 9 مولکول در مرحله صنعتی قرار دارند. توسعه تولید و فروش دانش فنی و 6 مولکول در مرحله بررسی اولیه است.

در راستای توسعه همکاری‌ها و مشارکت‌های علمی، حمایت از اقتصاد دانش‌آموزی و برقراری ارتباط مؤثر صنعت و دانشگاه، همکاری با مراکز دانش‌آموزی و اساتید دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی نیز در حال انجام است و شش پروژه توسعه محصول نیز با یکدیگر همکاری می‌کنند. با دانشگاه ها و متخصصان این کشور برای همکاری مشترک در سال جاری تعریف شده است.

افتتاح واحد تحقیق و توسعه ایوان بهمن شیمی گامی بلند در جهت ارتقای سطح سلامت جامعه از طریق تولید مواد اولیه پزشکی باکیفیت بر اساس نوآوری است.

نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت تحقیق و توسعه شرکت ایوان بهمن شیمی باز شد

درباره شرکت آوان بهمن علم شیمی

شرکت های آوان بهمن شیمی از ابتدای قرن 14 به عنوان یک شرکت تحقیقاتی و تولیدی دانش بنیان در صنعت داروسازی کشور فعال بوده است. تولید داروهای مؤثر تأثیر گذاشته اند. این شرکت با رویکردی نوآورانه و مطابق با استانداردهای بین المللی، یکی این یکی از شرکت هایی است که داروهای موثر در زمینه های مختلف درمانی مانند دیابت، قلب و عروق، مغز و اعصاب، ایمونولوژی و انکولوژی را عرضه می کند. فعال است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا