اخبار روز سینما

ژرار دوپاردیو بازیگر فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی بازداشت شد

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

بی بی سی: طبق گزارش رسانه ها، ژرار دوپاردیو بازیگر فرانسوی به دو اتهام تجاوز جنسی بازداشت شده است.

روز دوشنبه، 29 آوریل، دوپاردیو برای بازجویی در دو مورد تجاوز جنسی به ایستگاه پلیس پاریس احضار شد و بازجویی از او تا ظهر دوشنبه به وقت محلی ادامه داشت.

این بازیگر 75 ساله فرانسوی متهم به حمله به دو زن حین فیلمبرداری در سال های 2014 و 2021 است.

دوپاردیو هنوز در مورد این پرونده اظهار نظر نکرده است، اما قبلاً اتهامات مشابه را قویا رد کرده است.

اولین شکایت مربوط به طراح صحنه فیلم «سایبان‌های سبز» است که ادعا می‌کند ژرار دوپاردیو سر صحنه فیلم در هتلی در پاریس در سال ۲۰۲۱، بدن او را لمس کرده و کلمات ناپسندی به زبان آورده است.

شکایت دوم از سوی منشی فیلم «جادوگر و سیامی» مطرح شد که مدعی است دوپاردیو در سال 2014 سر صحنه فیلمبرداری «کل بدن» خود را خشک کرده است.

دوپاردیو در حال حاضر با یک فقره تجاوز جنسی و چندین مورد تجاوز جنسی توسط بیش از 10 زن مواجه است که او قویا همه آنها را رد می کند.

او در نامه سرگشاده‌ای که سال گذشته منتشر شد، نوشت: «من هرگز و هیچ‌وقت با یک زن بدرفتاری نکرده‌ام.

در سال 2020، شارلوت آرنو، هنرپیشه فرانسوی، از جرارد دوپاردیو به دلیل تجاوز به عنف شکایت کرد و این پرونده هنوز در جریان است. خانم آرنو جرارد دوپاردیو را متهم کرد که در سال 2018 در سن 22 سالگی به او تجاوز کرده است.

اتهامات ژرار دوپاردیو که یکی او یکی از مشهورترین ستاره های سینمای فرانسه است و به موضوعی داغ و بحث برانگیز در جامعه فرانسه تبدیل شده است.

حتی در سال گذشته، بیش از پنجاه چهره مشهور فرانسوی با انتشار نامه ای سرگشاده حملات به ژرار دوپاردیو را “حمله به هنر” توصیف کردند. اما منتقدان می گویند که این نشانه آن است که آزار جنسی هنوز در فرانسه تحمل می شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا