دانستنی ها

کلید اصلی کاهش وزن آشکار شد!

کارآزمایی بر روی افراد چاق و پیش دیابتی که مقدار کالری روزانه یکسانی مصرف می کردند (یک گروه از برنامه رژیم غذایی ناشتا پیروی می کردند و گروه دیگر آزادانه غذا می خوردند) هیچ تفاوتی در کاهش وزن یا سایر شاخص های سلامتی نشان نداد.

به گزارش بهداشت نیوز، نیسا ماروثور، سرپرست تیم تحقیقاتی و دانشیار دانشکده پزشکی جانز هاپکینز، نوشت: «مصرف کالری بیشتر در اوایل روز در طی یک دوره 10 ساعته باعث کاهش وزن بیشتر نسبت به مصرف کالری دیرتر نمی شود. در روز.” “

محققان نوشتند: “شواهد نشان می دهد که وقتی بزرگسالان چاق زمان غذا خوردن خود را به 4 تا 10 ساعت محدود می کنند، به طور طبیعی کالری دریافتی خود را تقریبا 200 تا 550 کالری در روز کاهش می دهند و در عرض 2 تا 12 ماه وزن کم می کنند.”

اما اگر افراد بدون تغییر رژیم غذایی، کالری روزانه خود را به همان میزان کاهش دهند، چه؟

آزمایش جدید شامل 41 فرد مبتلا به چاقی و بیماری پیش دیابتی بود.

شركت كنندگان یکی آنها به دو رژیم غذایی اختصاص داده شدند.

از این تعداد، 21 نفر فقط بین ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر غذا خوردند و بیشتر کالری خود را قبل از ساعت 13:00 بعد از ظهر مصرف کردند.

20 شرکت‌کننده دیگر منظم‌تر غذا می‌خوردند. آنها در هر زمانی از ساعت 8 صبح تا نیمه شب غذا می خوردند و بیشتر کالری روزانه خود را بعد از ساعت 5 بعد از ظهر می خوردند.

نتیجه نهایی: محققان هاپکینز دریافتند که پس از 12 هفته تفاوت معنی داری در کاهش وزن بین دو گروه وجود ندارد.

کسانی که رژیم روزه داری را دنبال می کردند به طور متوسط ​​کمی بیش از 2 پوند وزن کم کردند، در حالی که کسانی که طبق برنامه منظم غذا می خوردند کمی بیشتر، حدود 2.5 پوند وزن کم کردند.

این تیم همچنین تفاوت معنی داری در تغییرات قند خون بین دو گروه پیدا نکرد.

راه حل: افراد چاق و پیش دیابتی می توانند با کاهش کالری روزانه بدون پیروی از رژیم غذایی ناشتا که کالری را به همان میزان کاهش می دهد، وزن خود را کاهش دهند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا