اخبار تهران

سهم ۵۳ هزار میلیارد ریالی استان تهران برای حمایت از اشتغال با اولویت مناطق محروم

به گزارش بازار، حشمت الله سلیمانی در تشریح روند توسعه اشتغال و حمایت از آن در سطح استان تهران گفت: استفاده موثر از ظرفیت های بودجه ای از جمله تبصره 18 و 16 و اعتبارات مناطق نیازمند با محوریت هدایت منابع به فعالیت های آتی در قالب توسعه و تکمیل زنجیره ارزش و همچنین کاهش نابرابری های منطقه ای در سال 1402 در دستور کار استان تهران قرار گرفته است جذب 31 طرح و 48 فرصت سرمایه گذاری برای تشویق و توسعه سرمایه گذاری در بخش های صنعت، گردشگری و شهرسازی معرفی شد که تاثیر بسزایی در توسعه اشتغال خواهد داشت.

وی افزود: براساس تبصره 16 قانون بودجه، بانک مرکزی موظف شد از محل سازوکار قرض الحسنه برای حمایت از اشتغال با اولویت در مناطق محروم، فعالیت های دانش بنیان، خلاق و تعاونی و بخشی از استان تهران در این اعتبارات معادل 53. یک میلیارد ریال بوده است.

سلیمانی ادامه داد: بر این اساس 20 هزار و 841 طرح با تسهیلات به ارزش 43 هزار و 282 میلیارد ریال و اشتغال 38 هزار و 393 نفر به بانک ها ارسال و منجر به پرداخت 8 هزار و 936 طرح با مجموع تسهیلات 24 هزار و 573 میلیارد ریال و اشتغالزایی 19 هزار و 573 نفر شد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تاکید کرد: استان تهران در اجرا و جذب اعتبارات تبصره 18 قانون بودجه در بین 31 استان کشور رتبه نخست را کسب کرده است. در راستای تحقق رشد اقتصادی استان و ارتقای توان تولیدی و ایجاد و تثبیت اشتغال، از تخصیصات تبصره 18 قانون بودجه، 284 طرح با اشتغالزایی 5 هزار و 913 نفر و با میزان تسهیلات تعیین تکلیف شد. 45.36 میلیارد ریال اعم از تسهیلات ثابت و گردشی. در کمیته استانی مقرر شد بانک های عامل برای 203 طرح به مبلغ 10 هزار و 641 میلیون ریال پرداخت کنند.

منبع:تحلیل بخش تهران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا