سبک زندگی

این رشته تحصیلی احتمالا آینده شما را در ایران تضمین می‌کند

ریمینو: این روزها تب کنکور سراسری برای داوطلبان کنکور داغتر از همیشه شده است. نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 در روزهای ابتدایی اردیبهشت ماه و نوبت دوم این آزمون نیز در تیر ماه برگزار خواهد شد. اما موضوع مهمی که داوطلبان هر ساله با آن دست و پنجه نرم می کنند، انتخاب رشته ای است که بتوانند پس از فارغ التحصیلی از آن امرار معاش کنند. برخی معتقدند در کشور ما دیگر تحصیلات آکادمیک ملاک موفقیت نیست و بازار آزاد راه بهتری برای کسب درآمد و ذخیره سرمایه برای آینده است.

در همین ارتباط کاربری به نام «مهلا» در توییتر سوال اساسی را مطرح کرد. او این را می پرسد امیدوار کننده ترین رشته در ایران کدام است؟ و کاربران نیز پاسخ های جالبی به این سوال داده اند که البته اکثر کاربران در یک موضوع اتفاق نظر دارند. در ادامه به بررسی برخی از پاسخ های قابل بررسی می پردازیم.

تسلا خاطرنشان کرد: آنچه من معتقدم این است که اگر در رشته خود باهوش باشید، می توانید از آن درآمد کسب کنید. من دو تا آشنا دارم که هر دو کامپیوتر میخونن (با هم سطح مالی یکیشون بیکاره و الان یکی برنامه نویس تو یه شرکت خوب. دو نفر دیگر هر دو در حال تحصیل در رشته شیمی (همان سطح مالی) هستند. یکی معلم شد یکی شرکت بارور شده

کانال چهار: واقعاً من را شگفت زده می کند که مردم هنوز فکر می کنند که امیدوارکننده ترین زمینه تجربه است و برخی فکر می کنند که سخت ترین زمینه تجربه است.

دختر غمگین: رشته های بیمارستانی، پرستاری، اتاق عمل، هوش، علوم آزمایشگاهی و مامایی. هر کس می گوید کار برای آنها نیست اشتباه می کند. شاید پولشان در مقایسه با کارشان کمتر باشد اما مشکل اینجاست که برایشان کار هست. حتی اگر شاغل نباشید می توانید برای یک قرارداد یا شرکت کار کنید.

این رشته تحصیلی احتمالا آینده شما را در ایران تضمین می کند

صدا: زمینه هایی مانند برنامه نويسي و طراحی گرافیک یا هر چیزی که بتوان از دور سفارش گرفت و دلار به دست آورد. این وضعیت چه اشکالی دارد، اگر درآمد ریالی باشد تا آخر عمر باید فقط مقدار نان شب را به دست آورید و نیازهای اولیه را تامین کنید.

کاسپر: ببین باید باهوش باشی یکی دکتر هیچی نداره یکی بیمارستان همه چیز دارد. یکی مهندس هیچی نداره یکی مهندس همه چیز دارد. به نظر من آینده متعلق به اینترنت و هوش مصنوعی بله به نظرم مشاغلی که به این دو مربوط می شود مثلا خوب است برنامه نويسي.

فرزان: زیرا در آینده نزدیک هوش مصنوعی بسیاری از مشاغل را از بین می برد و ربات جای آنها را می گیرد، مشاغل مربوط به هوش مصنوعی مانند برنامه نويسي.

فرحان: در مورد ایران نمی توانم با قاطعیت نظر بدهم، اما می توانم درباره جهان در زمینه های مرتبط با علوم پزشکی بگویم: ژنتیک، بیوتکنولوژی و هندسه بافت. در زمینه های فنی و ریاضی: هوافضا، هوش مصنوعی و کامپیوتر

این رشته تحصیلی احتمالا آینده شما را در ایران تضمین می کنداین رشته تحصیلی احتمالا آینده شما را در ایران تضمین می کند

یکسان: رشته مهم نیست باید هدف داشته باشی در عین حال به دنبال مهارتی باشید که بتوانید یک پروژه کاری انجام دهید و نیازی به استخدام نداشته باشید.

الهام: به نظر من رشته هایی که در بورس دنیا وارد بورس می شوند اما در ایران هنوز آنطور که باید در بورس نیستند انتخاب خوبی هستند چون بازار کار بعدا می آید و تعداد افراد تحصیل کرده کوچک است.

ماری: اگر شهر شما مثل شهر ما صنعتی است به سراغ رشته فنی و مهندسی بروید. برای تجربه رفتم چون علاقه ای به کار در معدن و اینها نداشتم.

مهدی: مدرک لیسانس زبان انگلیسی بسیار ارزشمند است. نه تنها با خود مدرک، می توانید در زمینه تدریس، ترجمه، راهنمای تور و غیره فعالیت کنید. بلکه دانش زبانی که به دست می آورید برگ برنده ای برای ادامه تحصیل در هر رشته دیگری خواهد بود.

آقای همساده: چیزی را بخواهید که ممکن است. آینده نگری در ایران؟ وقتی مهندس برق شدم با خودم فکر کردم بعد از ده سال (هنرستان و دانشگاه) برای من فرش قرمز پهن می کنند و چون یکی سخت ترین و تخصصی ترین رشته ها را گذرانده ام، حتماً کار خوبی می گیرم، اما متاسفانه کارمند دولت شدم!

سای: رشته او خیلی مهم نیست، سواد و مهارت در همه زمینه ها امروز پاشنه آشیل کشور است، تخصص در هر زمینه ای مهم است، تحصیلات تکمیلی به صورت کیفی و واقعی مهم است، در حال حاضر ایران از این نظر بسیار ضعیف است. .

منبع:برترینه

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا