اخبار روز

به چه اقلام ضروری یارانه پرداخت می شود؟


به گزارش مانیبان، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز گزارش کلی 1403 کمیسیون تلفیق بودجه در جدول 14 در مورد هدفمندی یارانه ها را تصویب کردند.

ادامه بررسی قسمت دوم لایحه (جدول) بودجه سال 1403 که از روز گذشته در دستور کار مجلس قرار داشت نیز در جلسه فردا این جلسه در دستور کار وکلای ملت قرار دارد.

وکلای ملت پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان، با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق جدول 14 در مورد هدفمندی یارانه ها از مجموع 213 نماینده حاضر با 156 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 8 رأی موافق موافقت کردند. ممتنع

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1403 در این جلسه علنی ضمن تشریح جزئیات بند درآمدی جدول 14 لایحه بودجه سال 1403 گفت: همان مبلغی که دولت در نظر گرفته بود، کمیسیون تلفیق و مردم. مجمع تایید کرد که 315 همت برای کمک نقدی و معیشتی در سال 1396 در نظر گرفته شد که کار مهم مجلس اضافه کردن 10 درصد به مستمری مشمولان بهزیستی و کمیته امداد بود که در لایحه 20 درصد بود. و به 30 درصد افزایش یافت.

وی افزود: 42 صندوق برای کمیته امداد، 23 صندوق برای بهزیستی، 143 صندوق یارانه نان، یارانه دارو و شیرخشک و 74.9 میلیارد برای لوازم وزارت بهداشت در نظر گرفته شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه افزود: مواردی مانند هزینه سرمایه گذاری در شرکت ملی نفت، شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی و همچنین شرکت گاز را تصویب کردیم و مبالغی را که دولت برای بحث واردات نیاز داشت، ارائه کردیم. . بنزین و گازوئیل. چهاردهمین است که آنچه دولت در لایحه گنجانده بود در کمیسیون تلفیق نیز تصویب شد.

در ادامه جلسه حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در تشریح جزییات جدول 14 گفت: هدف یارانه ها حدود 758 همات در معاونت درآمد و 758 همات در معاونت هزینه است چرا که تراز این جدول وجود دارد. تغییر نکرده، ریالی افزایش یا کاهش نداشته است. حتی قیمت نفت هم کم نشده است. دولت قرار بود 63 حمت را از محل فروش مشتقات تهیه کند اما این 63 حمت از طریق مدیریت منابع به دست می آید، بنابراین این جدول با نظر دولت بدون تغییر 100 درصد مطابقت دارد. هر گونه تغییر در این جدول باعث تغییرات کلی می شود. در بحث در مورد ماهیگیران و ملوانان نیز ارزش اصلاح دارد. ماهیگیران را هم اضافه می کنیم.

همچنین داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه حاضر در جلسه علنی جدول 14 یادآور شد: این جدول مربوط به هدفمندی یارانه ها است که سعی شده است با توجه به منابع و محدودیت ها، آن را تعدیل کنند. هدفمندی یارانه ها 2 موضوع را بررسی می کند یکی دارایی هایی که باید به جای سایر درآمدها تعیین می شد، همچنین با توجه به عنوان صرفه جویی انرژی مندرج در این جدول، به نظر کمیسیون تلفیق، این عنوان به درآمد تبدیل شده است که مورد قبول دولت نیست. پیشنهاد می شود سایر درآمدها ذکر شود، از طرفی دارایی ها به صورت نقدی و در جدول جداگانه ارائه شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا