دانستنی ها

خسته ای؟ این غذاها را بخورید

خواب ناکافی اغلب باعث احساس خستگی مفرط و بی حالی در بدن می شود. افراد اغلب سعی می کنند با مصرف ویتامین های تقویت کننده و سایر داروها این احساس خستگی مفرط را از بین ببرند. این در حالی است که به گفته متخصصان در صورت خستگی مفرط و کاهش قدرت بدنی می توان تا حد زیادی با مصرف یک سری مواد غذایی، قدرت از دست رفته بدن را جبران کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، آیا اغلب شب های خود را در رختخواب پرت می کنید، خیلی تلاش می کنید که بخوابید و با احساس خستگی از خواب بیدار می شوید؟ این ضعف و بد خوابی نشان دهنده کمبود یک ماده معدنی حیاتی به نام منیزیم است که می تواند منجر به انواع مشکلات سلامتی مانند گرفتگی عضلات شود. ضعف، ضربان قلب نامنظم و فشار خون بالا. با این حال، ساده ترین راه برای رفع این وضعیت این است که غذاهای غنی از منیزیم را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

کمبود منیزیم چه تاثیری بر سلامتی دارد؟

سطوح ناکافی منیزیم در بدن می تواند بر سلامت جسمی و روانی تأثیر منفی بگذارد. کمبود منیزیم می تواند باعث گرفتگی ناگهانی عضلانی، ضعف و خستگی شود زیرا این ماده معدنی عملکرد مناسب ماهیچه ها را تضمین می کند و به متابولیسم انرژی کمک می کند. علاوه بر این، کمبود این ماده معدنی می تواند منجر به مشکلات قلبی عروقی مانند ضربان قلب نامنظم و فشار خون بالا شود، زیرا منیزیم برای حفظ سلامت قلب و تنظیم فشار خون ضروری است. در واقع، کمبود شدید منیزیم می تواند عواقب جدی داشته باشد که می تواند بر استخوان، عملکرد اعصاب و سلامت کلی تأثیر بگذارد. برخی از غذاهای رایج وجود دارند که می توانند به طور طبیعی سطح منیزیم را در بدن افزایش دهند. برای آشنایی بیشتر با این غذاها به ادامه مطلب مراجعه کنید.

اسفناج

اسفناج یکی یکی از بهترین منابع گیاهی منیزیم است. 100 گرم اسفناج پخته تقریباً 79 میلی گرم منیزیم دارد. استفاده از اسفناج در سالاد، سوپ، ماست، همراه با سیب زمینی سرخ کرده یا حتی در کاسه (کاسرول اسفناج یا آلو اسفناج) که در کشور ما مرسوم است، می تواند به افزایش مصرف منیزیم کمک کند.

بادام

بادام سرشار از مواد مغذی و سرشار از منیزیم است و تقریباً 268 میلی گرم منیزیم در 100 گرم دارد. خوردن آنها با سایر مغزها و دانه ها یا افزودن آنها به گرانولا راه های آسانی برای افزایش مصرف منیزیم است.

دانه کدو تنبل

دانه کدو تنبل یکی این یک منبع عالی از منیزیم است که حاوی تقریباً 535 میلی گرم منیزیم در 100 گرم است. می توانید نیاز روزانه خود به منیزیم را با پاشیدن دانه کدو تنبل در سالاد، بلغور جو دوسر یا ماست تامین کنید.

آووکادو

آووکادو نه تنها سرشار از چربی های سالم است، بلکه منبع خوبی از منیزیم است و در هر 100 گرم تقریباً 29 میلی گرم منیزیم دارد. افزودن آووکادو به ساندویچ ها، سالادها یا اسموتی ها می تواند به دریافت منیزیم کمک کند.

شکلات تلخ

شکلات تلخ نه تنها خوشمزه است، بلکه منبع خوبی از منیزیم است و در هر 100 گرم تقریباً 228 میلی گرم منیزیم دارد. انتخاب شکلات تلخ با محتوای کاکائو بالا (حدود 70 درصد یا بیشتر) می تواند منیزیم مورد نیاز روزانه بدن و همچنین سایر فواید سلامتی را تامین کند.

لوبیا سیاه

لوبیا سیاه یکی این یک نوع حبوبات مغذی و سرشار از منیزیم است. 100 گرم لوبیا پخته تقریباً 160 میلی گرم منیزیم دارد. افزودن لوبیا سیاه به غذاهایی مانند سوپ ایرانی، سالاد یا سوپ می تواند به افزایش سطح منیزیم شما کمک کند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا