اخبار روز

علائم هشدار دهنده آرتریت پسوریاتیک

آرتریت پسوریاتیک زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی بدن باعث التهاب مفاصل و ساختارهای اطراف (انتزها) متصل به استخوان شود.

به گزارش ایسنا، حدود یک سوم افراد مبتلا به پسوریازیس به آرتریت پسوریازیس مبتلا می شوند. علائم می توانند شدید بوده و به سرعت بدتر شوند، یا می توانند خفیف باشند و در طول سال ها به آرامی بدتر شوند.

علائم

علائم این بیماری ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1) درد و سفتی مفاصل: آرتریت پسوریاتیک می تواند این قسمت های بدن را تحت تاثیر قرار دهد:

– مچ پا

– زانو

– انگشتان

– انگشتان پا

– پایین کمر

علاوه بر این، سفتی مفاصل بیشتر در صبح یا بعد از یک دوره استراحت رخ می دهد.

۲) گرمی و تورم مفاصل: التهاب علاوه بر درد می تواند باعث تورم مفاصل شما نیز شود.

3) مشکلات ناخن: آرتریت پسوریاتیک معمولاً باعث ایجاد تغییراتی در ناخن ها از جمله سوراخ، شکستگی یا حتی جدا شدن ناخن می شود.

4) کمردرد: در حدود 20 درصد از افراد مبتلا به آرتریت پسوریاتیک، التهاب باعث ایجاد مشکلاتی در مفاصل بین مهره ها می شود. وضعیتی به نام اسپوندیلیت. همچنین باعث التهاب مفصل ساکروایلیاک می شود.

5) ادم انگشتان: اینجاست که کل انگشتان دست یا پا متورم می شوند. علائم تورم انگشتان می تواند به پزشکان کمک کند تا بین آرتریت پسوریاتیک و آرتریت روماتوئید تمایز قائل شوند.

6) مشکلات چشمی: در برخی موارد افراد مبتلا به آرتریت پسوریاتیک از مشکلات چشمی رنج می برند. همان فرآیند التهابی که باعث مشکلات مفصلی می شود می تواند به سایر نواحی بدن مانند چشم ها نیز آسیب برساند.

7) درد ساق پا: دو مورد از شایع ترین مناطق بدن که تحت تاثیر آرتریت پسوریاتیک قرار می گیرند تاندون آشیل است که بین ماهیچه ساق پا و پاشنه یا پایین پای شما قرار دارد.

8) درد آرنج: التهاب ناشی از آرتریت پسوریاتیک نیز می تواند باعث درد آرنج شود.

9) خستگی: حدود نیمی از افراد مبتلا به آرتریت پسوریاتیک احساس خستگی می کنند که بر فعالیت های روزانه آنها تأثیر می گذارد. این وضعیت به دلیل التهاب ناشی از آرتریت پسوریاتیک ایجاد می شود.

10) مشکل در حرکت دست ها و انگشتان: تورم و درد مفاصل که می تواند همراه با آرتریت پسوریاتیک باشد، می تواند حتی کارهای ساده روزمره را نیز دشوار کند.

به گفته «Web Mdi» اگر هر یک از علائم بالا را دارید، به خصوص اگر پسوریازیس دارید یا در خانواده خود دویدن دارید، با پزشک یا روماتولوژیست خود در مورد آنچه در حال وقوع است صحبت کنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا